Vervangen waterpomp problemen

Lees meer
11-05-2015 20:02 #151259 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Vervangen waterpomp problemen

"Wilbert Verhoeven" schreef:
...Als je een dergelijke pomp bij ons hebt gekocht neem dan contact op met ons en we zorgen dat je een goed werkende waterpomp ontvangt.

Het probleem was meer een niet goed passende pomp dan een niet goed werkende pomp. Er zijn nu (VKM 48) pompen in de aanbieding, waarvan in de bijbehorende tekst wordt vermeld “De pomp is origineel een Volvo product…
Maar volgens mij betreft het een aftermarket-exemplaar, wat ook wordt bevestigd als je kijkt in de VKO-webshop, want daar is het onderdeelnummer 80271602 en niet 271602. Hopelijk is de levensduur van deze pompen niet korter dan die van de vroegere (toen nog goed passende) Volvo-waterpompen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2015 03:07 #152194 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen waterpomp problemen
Beste medeleden, van de club een vervangende pomp gekregen van het merk HEPU.
Echter het volgende artiekel gelezen over HEPU www.amtgarageforum.nl/volvo/v70/ ... 35264.html
Heeft iemand de vervangde pomp al geplaats?
Zijn er mensen die revaring hebben met het merk HEPU?

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2015 03:36 #152195 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen waterpomp problemen
Dit artiekel ook nog over HEPU gevonden www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=213873

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2015 11:11 #152197 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Vervangen waterpomp problemen
Johan, dank voor de links. Direct maar een tweede HEPU op reserve leggen dus... :evil:
De VKO heb ik hiervan ook maar even op de hoogte gebracht, want daar kijken ze volgens mij niet zo vaak op dit forum.
De klachten, die overigens pompen voor andere Volvo-modellen betreffen, zijn daar niet bekend, hoewel ze ze al enige jaren hebben.
Maar er zijn ook nog pompen van een ander merk in voorraad, dus indien gewenst kun je hem wellicht omruilen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2015 11:40 #152198 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen waterpomp problemen
Beste Gert, over deze pompen heb ik niets negatiefs kunnen vinden;
SALERI SIL PA118
QUINTON HAZELL
GRAF PA085
www.mijnautoonderdelen.nl/volvo/ ... /waterpomp

Ik heb zelfs ergens gelezen dat SKF pompen van HEPU afkomen en heb daar ook probleem gevallen van gelezen.

GRAF is wel de duurste maar misschien kwalitatief ook de beste?

Voorlopig blijf ik met mijn slecht passende pomp rijden want ik weet even niet welke kant ik op moet, een slechte passende originele of HEPU.
Ik rijdt gelukkig maar een paar duizend km per jaar.

Ik heb ook contact gehad met het onderdelen depeau en die hebben in de twee jaar dat ze dit merk leveren nog geen klachten gehad.
Maar klachten komen pas na een 40000km dus nog even een paar jaar afwachten tot er mensen zijn die dit aantal km met een pomp van HEPU hebben gereden.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2015 20:04 #152201 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vervangen waterpomp problemen
Ik heb inmiddels ook een vervangende waterpomp gekregen van het VKO, dit keer niet in een blauw doosje...nog geen tijd gehad om te vergelijken met een 'originele' .
Ook een setje rubbers en een pakking erbij, helemaal goed en goede service van de heren in Elshout, want daar is wel zekerheid over, daar komen de zendingen vandaan.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2015 00:20 #152210 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen waterpomp problemen
De Rubbers en de pakkingen zijn goed rubbers voor een dikke koppaking en rubbers voor een dunne koppakking.
Dus daar mankeert het niet aan het is wat gaat zo,n pomp op lange termijn doen dus veel km.
Ik zou dan ook wilen vragen aan de leden die een HEPU pomp hebben gemonteerd het aantal km in de gaten te houden.

alvast bedankt.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2018 11:11 #178030 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen waterpomp problemen
Herrinert Uw zich deze nog?
Ik heb al de tijd met de slechte kwaliteit pomp gereden.
Van de week hoorde ik wat gerommel onder de kap en wat bleek het lagerspel van de pomp had speling.
Men had mij hiervoor gewaarschuwd (het onderdelen depeau) maar ik dacht ik zie wel hoe lang de pomp het volhoud gezien de moeite die ik er voor had gedaan om de pomp gemonteerd te krijgen.
Ik had een tijd geleden ook mijn koelvloeistof ververst en deze aangelengt met accuwater.
Nu staat er op de flessen accuwater niets en op de flessen accuzuur ook niets en je raad het al er zat een fles verdunt zuur in mijn koelvloeistof.
Daar heb ik een paar maanden met rond gereden.
Ik ontdekte het toen de slang bij de termosstaat een beetje lekte en ik de bekende zwavelzuurwolkjes kreeg.
Nu is dit verdunt zuur zuur, ik heb niets kunnen ontdekken er was ook niets aangevreten ik heb de zaak gespoeld en de het koelsysteem opgevuld met kraanwater.
Over een maandje of zo haal het water er weer uit en vul het koelsysteem weer op met kraanwater.
En doe dit een paar maal.
Maar zo zie je maar weer een vergissing is zo gemaakt.
O ja de nieuwe pomp die de club mij toendertijd opgestuurd had paste zonder enige aanpassing.
Op de foto’s kun je zien dat ik het steunpunt van de aanzuiglijding aan heb moeten passen en zelf rubber heb moeten maken om de pomp dicht te krijgen.
Je kunt ook zien dat ik de montage gaten op heb moeten boren.
Dit even ter terugkoppeling.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.