Vervangen waterpomp problemen

Lees meer
14-02-2015 14:07 #148448 door Johan Geers
Vervangen waterpomp problemen is gemaakt door Johan Geers
Vrijdag begonnen met het vervangen van de waterpomp van mijn amazone onderdeelnr 271602.
Ik liep daarbij tegen de volgende obstakels aan;
1 de aansluiting van de aanzuig en de pijp naar achter zijn 1 tot 1,5 mm kleiner als de pomp die eraf kwam waardoor ik de rubberen afdicht ringen aan moest passen.
2 het montage punt van het aanzuigkanaal kwam niet precies voor het tapgat scheelde 2 mm ik heb het montagepunt eraf geslepen en een stukje verder er terug opgelast.
Mijn vraag is hebben meer mensen problemen gehad met het vervangen van de waterpomp.
Zo ja is dan een berichtje naar onderdeel depeau niet op zijn plaats.
Voor mij was het niet even terug sturen ik heb er twee maanden op gewacht doordat de post op de Filippijnen op het moment een puinhoop is.

alvast bedankt
m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-02-2015 15:02 #148452 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Vervangen waterpomp problemen
Ik heb problemen gehad met de koelvloeistof pijpjes die in doorsnede een millimeter kleiner waren dan de originele en daardoor niet waterdicht in de pomp te krijgen waren.
Ik vermoed dat ik met jouw waterpomp geen problemen gehad zou hebben als je begrijpt wat ik bedoel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2015 02:36 #148485 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen waterpomp problemen
Tom de koelvloeistof pijpjes was nog het minste probleem dat kun je op de werkbank oplossen maar de aanzuigpijp niet uitkomen op het montage gat dat was een beetje meer werk.
Maar waarom heeft men de aansluitingen een mm kleiner gemaakt?
Komt deze pomp wel van Vovo af is dit ook geen replica want hij ziet er niet 100% hetzelfde uit als de oude.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2015 11:13 #148488 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Vervangen waterpomp problemen
Hoi Johan,

Ik heb bij een bekende leverancier alle B20 koelwaterbuisjes nieuw gekocht. Ik zet de boel in elkaar en merk dat het allemaal wel erg makkelijk past. Bij het nameten bleek dat de nieuwe pijpjes kleiner waren in diameter dan de originele.

Ik heb meerdere oldtimers van verschillende merken en loop continu tegen dit soort dingetjes aan. Het hoort erbij.

Groeten,

Ton

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2015 15:41 #148510 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vervangen waterpomp problemen
Hoi Johan,
Ik denk dat je geen originele hebt, zou je een foto willen maken...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2015 01:26 #148539 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen waterpomp problemen
Beste Ed, de pomp zit er al op maar wat mij opviel is dat er geen speld zat die je er uit moet halen om het wat ik vermoed het lager er uit te krijgen.
Het nummer op de doos was het orginele Volvo nr, is het een immitatie staat er een 6 voor het nummer zover ik weet.
Dat de pakkingen voor de bestaande pijpjes niet kloppen kan ik nog mee leven, maar de steun verzetten is toch iets meer.
De steun verzetten wil zeggen dat die op een ander punt al is maar 2 mm in de bocht van de pijp komt te staan en dus de pijp niet helemaal recht meer uit de pomp komt.
Wat ik ook heb moeten doen is de montage gaten van 9 naar 10mm boren zodat ik iets meer ruimte kreeg voor de pijp en de pomp dicht genoeg naar de cilinderkop kon krijgen voor de rubberen ringen.
De montagegaten waren ook niet mooi glad van binnen het leek wel of dat het gegoten gaten waren.
Dus al met al geen exercitie van een paar uur maar twee dagen.
Gelukkig is het hier niet koud en sleutel dus geen crime.
Maar wat ik wil zeggen als orgineel niet meer met orgineel uit te wissellen valt dan moet men dat vermelden en zeggen wat wel te doen.
Ik denk dat we dit soort de gevallen bij het onderdeel depeau moeten melden zodat mensen weten waar ze aan toe zijn of het onderdeel uit de schappen nemen en alleen imitatie verkopen mist deze beter passen.

Want in mijn geval was het niet even terug sturen en ruilen voor een immitatie.

En de mensen in het onderdeel depeau valt niets te verwijten want als die geen klachten binnen krijgen kunnen ze ook niets doen.

Ik denk dat we af moeten wachten of dat er nog meer mensen zijn die een soort zelfde klachten hebben en dan het verhaaltje naar het onderdeel depaeu sturen.

Zijn er ook mensen die een immitatiepomp hebben gemonteerd? En hoe paste deze?

m,v,gr,

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-03-2015 09:16 #149499 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vervangen waterpomp problemen
Hoi Johan, ik heb het zelfde probleem bij de laatste waterpompen uit het VKO, ook de bijgeleverde "rubbertjes' waren gewoon van een slang afgesneden en passen niet.
Het zou een 80 nummer moeten zijn, dus aftersale onderdeel en mag natuurlijk niet in een blauw Volvo doosje.
De remedie is om het gat van de aanzuigpijp iets op te ruimen, tevens de originele rubbers leveren.
Ik had nog een paar goede rubbertjes, de maat is overigens afhankelijk van je kop
Ik zal het VKO een mail sturen en dit onder de aandacht brengen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-03-2015 16:47 #149511 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Vervangen waterpomp problemen
vorige week een nieuwe waterpomp gemonteerd gewoon een aftermarked.
Deze kwam van een bekend bedrijf ergens in Noord Holland.
Paste perfect bijgeleverde rubbers zagen er goed uit geen enkel probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2015 00:35 #149899 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen waterpomp problemen
Beste Ed, heb jij nog een mailtje gedaan naar het VKO? Wat is daar uitgekomen?

Alvast bedankt

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2015 17:48 #151257 door Wilbert Verhoeven
Beantwoord door Wilbert Verhoeven in topic Vervangen waterpomp problemen
Pas sinds kort zijn wij op de hoogte van een kwaliteitsprobleem met de waterpompen die door Volvo zelf geleverd worden in de bekende blauwe volvo doos.
Het hier beschreven probleem doet zich inderdaad voor bij deze van Volvo afkomstige waterpompen die we natuurlijk uit de voorraad hebben genomen maar dat neemt niet weg dat er toch nog exemplaren bij klanten terecht zijn gekomen. Erg vervelend voor jullie en VKO.
Als je een dergelijke pomp bij ons hebt gekocht neem dan contact op met ons en we zorgen dat je een goed werkende waterpomp ontvangt.

M vr gr
wilbert verhoeven
VKO

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.