- Berichten: 3349
Vervangen waterpomp problemen
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
Ik liep daarbij tegen de volgende obstakels aan;
1 de aansluiting van de aanzuig en de pijp naar achter zijn 1 tot 1,5 mm kleiner als de pomp die eraf kwam waardoor ik de rubberen afdicht ringen aan moest passen.
2 het montage punt van het aanzuigkanaal kwam niet precies voor het tapgat scheelde 2 mm ik heb het montagepunt eraf geslepen en een stukje verder er terug opgelast.
Mijn vraag is hebben meer mensen problemen gehad met het vervangen van de waterpomp.
Zo ja is dan een berichtje naar onderdeel depeau niet op zijn plaats.
Voor mij was het niet even terug sturen ik heb er twee maanden op gewacht doordat de post op de Filippijnen op het moment een puinhoop is.
alvast bedankt
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Everaers
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 114
Ik vermoed dat ik met jouw waterpomp geen problemen gehad zou hebben als je begrijpt wat ik bedoel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Maar waarom heeft men de aansluitingen een mm kleiner gemaakt?
Komt deze pomp wel van Vovo af is dit ook geen replica want hij ziet er niet 100% hetzelfde uit als de oude.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton Everaers
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 114
Ik heb bij een bekende leverancier alle B20 koelwaterbuisjes nieuw gekocht. Ik zet de boel in elkaar en merk dat het allemaal wel erg makkelijk past. Bij het nameten bleek dat de nieuwe pijpjes kleiner waren in diameter dan de originele.
Ik heb meerdere oldtimers van verschillende merken en loop continu tegen dit soort dingetjes aan. Het hoort erbij.
Groeten,
Ton
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ik denk dat je geen originele hebt, zou je een foto willen maken...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Het nummer op de doos was het orginele Volvo nr, is het een immitatie staat er een 6 voor het nummer zover ik weet.
Dat de pakkingen voor de bestaande pijpjes niet kloppen kan ik nog mee leven, maar de steun verzetten is toch iets meer.
De steun verzetten wil zeggen dat die op een ander punt al is maar 2 mm in de bocht van de pijp komt te staan en dus de pijp niet helemaal recht meer uit de pomp komt.
Wat ik ook heb moeten doen is de montage gaten van 9 naar 10mm boren zodat ik iets meer ruimte kreeg voor de pijp en de pomp dicht genoeg naar de cilinderkop kon krijgen voor de rubberen ringen.
De montagegaten waren ook niet mooi glad van binnen het leek wel of dat het gegoten gaten waren.
Dus al met al geen exercitie van een paar uur maar twee dagen.
Gelukkig is het hier niet koud en sleutel dus geen crime.
Maar wat ik wil zeggen als orgineel niet meer met orgineel uit te wissellen valt dan moet men dat vermelden en zeggen wat wel te doen.
Ik denk dat we dit soort de gevallen bij het onderdeel depeau moeten melden zodat mensen weten waar ze aan toe zijn of het onderdeel uit de schappen nemen en alleen imitatie verkopen mist deze beter passen.
Want in mijn geval was het niet even terug sturen en ruilen voor een immitatie.
En de mensen in het onderdeel depeau valt niets te verwijten want als die geen klachten binnen krijgen kunnen ze ook niets doen.
Ik denk dat we af moeten wachten of dat er nog meer mensen zijn die een soort zelfde klachten hebben en dan het verhaaltje naar het onderdeel depaeu sturen.
Zijn er ook mensen die een immitatiepomp hebben gemonteerd? En hoe paste deze?
m,v,gr,
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Het zou een 80 nummer moeten zijn, dus aftersale onderdeel en mag natuurlijk niet in een blauw Volvo doosje.
De remedie is om het gat van de aanzuigpijp iets op te ruimen, tevens de originele rubbers leveren.
Ik had nog een paar goede rubbertjes, de maat is overigens afhankelijk van je kop
Ik zal het VKO een mail sturen en dit onder de aandacht brengen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Deze kwam van een bekend bedrijf ergens in Noord Holland.
Paste perfect bijgeleverde rubbers zagen er goed uit geen enkel probleem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Alvast bedankt
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wilbert Verhoeven
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 10
Het hier beschreven probleem doet zich inderdaad voor bij deze van Volvo afkomstige waterpompen die we natuurlijk uit de voorraad hebben genomen maar dat neemt niet weg dat er toch nog exemplaren bij klanten terecht zijn gekomen. Erg vervelend voor jullie en VKO.
Als je een dergelijke pomp bij ons hebt gekocht neem dan contact op met ons en we zorgen dat je een goed werkende waterpomp ontvangt.
M vr gr
wilbert verhoeven
VKO
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.