Vriesplug aanslaan

Lees meer
31-03-2014 15:51 #139233 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Vriesplug aanslaan
Mooie wagen zo te zien! En wat een mooi droog blok.. hoe krijg je dat voor elkaar..
Leuk verslagje van gemaakt!

Er bestaan standkachels die precies in dat vriesplug-gat geplaatst kunnen worden, grote kans dat er zo'n verwarmingsspiraal in gezeten heeft en dat er daarom met die plug geknoeid is.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2014 16:08 #139235 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Vriesplug aanslaan
Beste Jeroen, bedankt voor dit heldere fotoverslag!
Zouden meer mensen moeten doen, altijd leerzaam voor anderen :mrgreen:
Helaas gunnen de meesten -inclusief ikzelf- zich de tijd niet om even foto's te maken etc.
Zal wel een vieze handen smoes zijn om 't niet te doen, maar ja, met zo'n smetteloos schoon blok als dat van jou is dat natuurlijk een ander verhaal ;)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2014 16:26 #139236 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Vriesplug aanslaan
Waarom die ring? :?: En is dat standaard? :?:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2014 18:52 #139242 door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic Vriesplug aanslaan
wat steekt daar nou uit je motorblok (rechts van je oliefilter)??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2014 19:15 #139244 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Vriesplug aanslaan
Oliedrukschakelaar

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2014 22:58 #139257 door Jeroen Knobben
Beantwoord door Jeroen Knobben in topic Vriesplug aanslaan
Wat geweldig om zulke reacties te krijgen! Bedankt allen!

@Erik: Bedankt! ik moet wel zeggen dat het blok eruit is geweest en dat dit nog net een maand geleden is geweest. Hierdoor zijn veel pakkingen vervangen. Denk aan het carter, distributiedeksel, kleppendeksel en krukasafdichting(achter). Ook is het blok opnieuw in de verf gezet en zijn alle andere delen schoongemaakt.
Hier een plaatje van voor en na.







@Hans: Ook bedankt! Nadat ik zoveel gevraagd had, vond ik wel dat ik er ook een vervolg aan moest geven.

@Pieter Jansens: Dat weet ik niet. Ik heb hem achter de plug gevonden. Als ik de manual bekijk kan ik hem nergens vinden :roll: Wat ik mij kan indenken is het of een afstandsring( al zal ik dan nog het idee daar niet van inzien) of een beschermring om het blok te beschermen voor het aanslaan van de plug. Maar misschien hoort deze ring er helemaal niet en heb ik hem verkeerd zitten. Het is wel iets wat nog een staartje krijgt 8-)

@Katja Bakker: Dit is inderdaad de oliedrukzender. Ik heb even de werking opgezocht:



Je moet je voorstellen dat het schroefdraad aan de onderkant van de zender aan de zijkant in het blok zit. Aan de bovenkant zit dan de aansluiting die naar je elektrisch systeem gaat.
De linker geeft de stand aan als er oliedruk in het systeem zit en laat zien dat de zender het contact verbreekt.
De rechter is het tegenovergestelde en zal de schakeling sluiten als de oliedruk wegvalt en dan gaat het lampje op je dashboard branden.
De zender sluit je met een kabelschoentje aan op je + zijde van het systeem. Schroefdraad staat dan in contact met je massa of - zijde. Wanneer de oliedruk voldoende is, opent de schakelaar zich en zal het lampje op je dashboard uitgaan.

Groet Jeroen

Amazon '65

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2014 11:59 #139310 door Guy Rutten
Beantwoord door Guy Rutten in topic Vriesplug aanslaan
Dank voor deze uitvoerige beschrijving. Moet dit na het vervangen van de nokkenaslagerschalen ook bij mijn 164 doen, weet ik meteen hoe ik dit moet aanpakken. :D

Meldt je trouwens ook ff aan bij het jongerenregister! ;) Dit is een onderdeel van de Volvo klassieker vereniging. Zoek op facebook maar naar VKV Jongerenregister (besloten groep). Stuur dan gelijk een mailtje naar jongerenregister@volvokv.nl met je gegevens.

Mvg Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak+overdrive
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2014 17:50 #139330 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vriesplug aanslaan
Jeroen, wat een prachtige zwarte Amazon, waar heb je deze gekocht ??.
Ik heb een zelfde ooit uit Zweden geïmprteerd....heb je hem bij Scandcar gekocht ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2014 18:55 #144941 door Perro
Beantwoord door Perro in topic Vriesplug aanslaan
Goed verslag Jeroen. Duidelijk met die foto's. Ik had gezocht bij Techniek-motor en daar een vraag over vriesplug gesteld en zag dit pas later. Bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2014 20:46 #144947 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Vriesplug aanslaan
De ring achter de vriesplug hoort er niet meer in, is waarschijnlijk van het verwarmingselement geweest wat erin heeft gezeten maar als het niet lekt gewoon laten zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.