waterpomppoelie gescheurd

Lees meer
25-07-2013 20:37 #130157 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic waterpomppoelie gescheurd
Ik bedoelde niet specifiek de poeli maar ook de waterpomp zelf en dan vooral de flens waar de poeli aan vast zit die zich dan los kan wrikken met als gevolg koelvin door de radiator. Dit hebben we al een paar keer meegemaakt door een overijverige leerlingmonteur die de v.snaar te strak had afgesteld . Na circa 40 km. was het raak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2013 11:49 #130167 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic waterpomppoelie gescheurd
Nog even over de onderdeelnrs 418293 en 461181: hier zit dus wel degelijk verschil in, echter door Scandcar ben ik op het verkeerde been gezet en ook uit de tekeningen in de onderdeelboeken blijkt het verschil niet. Ik bestelde 461181 maar ontving 418293. De poelie met nr 461181 heeft geen conische, maar cilindervormige flanken. Zie ook onderstaande afbeelding. Is deze latere poelie kwalitatief beter? Ik vind het wel opmerkelijk dat Volvo in 1973 nog met een andere poelie voor de B20 op de proppen kwam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2013 12:21 #130168 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic waterpomppoelie gescheurd
Diameter van de poelie hetzelfde? Ziet er mij kleiner uit.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2013 15:07 #130175 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic waterpomppoelie gescheurd

"Rudi Dortangs" schreef:
Diameter van de poelie hetzelfde? Ziet er mij kleiner uit.

Het lijkt mij dat de poelies uitwisselbaar zijn. Volgens de onderdeelboeken wordt bij beide dezelfde V-riem gebruikt.
Bovendien, als je zoekt op productnummer 418293 in de VKO wordt je doorverwezen naar nr 461181. Overigens krijg je geen resultaat als je zoekt op nr 461181, dus de clubshop kan blijkbaar geen poelies leveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2013 17:46 #130190 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic waterpomppoelie gescheurd
Misschien de poelie van de dynamo navenant anders?
Ik weet het dus ook niet, maar probeer een reden voor de verandering te vinden, ik heb deze versie op mijn 1973ers 145 (vroege en late) niet gehad, maar het is steeds de vraag op welke markt wat wanneer geleverd werd en wat er nog origineel op een auto zit.
Productietechnisch brengt de tweede hoekigere vorm meer spanningen in het materiaal omdat het materiaal in de hoeken verder uit de oorspronkelijk vlakke plaat getrokken wordt, maar misschien is het dikker.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.