koelvloeistof verlies

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-05-2002 20:47 #60891 door
Beantwoord door in topic koelvloeistof verlies
Het octaangetal van LPG is hoger dan 100. Bij het afstellen van de timing hoef je dus geen rekening te houden met het octaangetal van LPG, maar wèl met het octaangetal van de benzine waar je zo af en toe eens een stukje op rijdt omdat die dus lager is. Die is maximaal 98 (met Millers VSP Plus octaanbooster+loodvervanger 101), maar beter is het gebruik van octaan 95 omdat die benzine minder snel veroudert en minder aggressieve additieven heeft dan octaan 98. Veel oude motoren lopen niet zo lekker op super plus 98 of benzine met loodvervanger van de pomp. Gebruik van Euro 95 betekent waarschijnlijk wel het verLATEN (niet vervroegen) van de timing. I.p.v. 22 graden BTDC bijv. 18 à 20 graden BTDC. Dat betekent dat je wat vermogen inlevert. Verlaten hoeft niet als je aan Euro 95 octaanbooster toevoegt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.