temperatuur te hoog

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2003 08:28 #64931 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Dit zou veroorzaakt kunnen worden door lucht in het systeem, heb je recent koelvloeistof vervangen ?De methode om het eruit te halen is; zet de verwarming op maximaal en hang de expansie bus hoog (bv aan de haak van de motorkap)Geef een aantal keren gas, als je luchtbellen ziet verschijnen dan is het eruit.Andere oorzaken van overhitting zijn1. ontsteking tijdstip verkeerd2. kapotte koppakking (water in olie)3. radiator verstopt/oud

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2003 13:44 #64930 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Zijn die tikken die je hoort geen backfire?<BR>Zou eerst alles eens aan de ontsteking checken voordat je `m weer laat lopen. <p>Je kunt zien of de zuiger van de carb nog goed omhoog gaat door het luchtfilterhuis er even af te halen en dan eens te starten.<BR>Door gas te geven met de gasklep kun je die zuiger middels het vacuum indirect aansturen. </P><BR>Meer gas is meer open.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-07-2003 19:36 #64929 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Koeling is inderdaad een veel voorkomend probleem bij de volvo's. Ik heb altijd al een strijd gevoerd tegen te warm lopen. Laatst was het bij mij zo erg, dat ik bij snelheden van boven de 100 al rood aanliep.Ik heb toen een nieuwe dop van het expansievat aangeschaft en dat bleek het euvel te verhelpen. Als dat niet helpt, kan je altijd met de verwarming aan gaan rijden, want dan heb je een extra radiatortje. Je moet dan het raam openen en de aanjager aanzetten. Dan daalt de termometer weer naar gewonen waarden. Dat is uiteraard maar een tijdelijk oplossing, want met dit weer met de kachel aan rijden is niet fijn.Een extra electrische fan voor de radiator is ook een oplossing.Succes.Joep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-07-2003 00:58 #64928 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Als extra fan kan je er 1 uit een citr. BX halen. ruimte genoeg om te plaatsen met een paar simpele beugeltjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2003 01:13 #64927 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
de waterpomp is kapotde thermostaat opent nietv snaar gbroken,eraf gelopenrijdt niet teveel want daat nu je kop krom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.