temperatuur te hoog

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 18:45 #55674 door
temperatuur te hoog is gemaakt door
Wederom hallo Volvo liefhebbers,Nadat ik de chassisbalk en veerschotels had laten lassen was het vandaag tijd voor de APK keuring. en het resultaat? Gekeurd! maar daarvoor schrijf ik dit niet. op de weg terug (15km) zag ik mijn temperatuurmeter langzaam omhoog kruipen naar het rode gedeelte en uiteindelijk kon ik geen gas meer geven en stond ik dus stil. Nou wist ik dat de radiateur wat koelvloeistof lekt maar nadat ik het expansievat omhoog had gehouden zag ik maar een laagje koelvloeistof in de radiateur verdwijnen. dus ik neem aan dat het daar niet aan ligt? zou er iets anders met de radiateur aan de hand zijn? of iets anders waardoor de temperatuur zo snel omhoog loopt?(daarna een uur gewacht totdat streepje in het midden was, maar kon maar een paar km rijden voordat ie weer stilstond) moet er misschien een betere radiateur in in de auto worden gezet?Toch wel jammer dat nadat ik dacht dat ik eindelijk kon rijden met de auto weer een probleem naar boven komt drijven...ik hoop dat jullie me dit keer weer kunnen helpen met jullie deskundigheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 19:06 #64940 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Wat dacht je van een lekke koppakking?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 19:57 #64939 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Dit gedrag duidt op een probleem want in hetzelfde weer als het vandaag was, zo'n 32 graden, ben ik vorig jaar naar Oostenrijk gereden. Anders dan dat de meter tegen het rood aan stond gaf de Amazon geen krimp. Ik was vantevoren al verteld dat dit geen probleem zou zijn, tenzij de meter <b> in </b> het rood ging of dat de meter sterk zou schommelen (waterpomp).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 20:05 #64938 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Kan ook een verstopping in je koelsysteem zijn. Ooit wel eens gespoeld? <BR>Ik doe het om de ca. twee jaar en ben altijd weer verrast wat daar aan prut uitkomt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 20:07 #64937 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
of een verrotte waterpomp natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 20:16 #64936 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
De volvo had ik ergens aan de kant achtergelaten en heb hem net zojuist met moeite thuisgekregen. Het zit namelijk zo: de auto lijkt wel met alleen hele lage toeren te kunnen rijden en ik kon maar 50 km per uur halen. zou er iets stuk zijn gegaan door de hitte waardoor ie nou nie wilt rijden met hoge toeren? als ik gas helemaal intrapt hoor je nauwelijk iets...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 20:32 #64935 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Tony, welke caburateur heb je op je auto, als het een stromberg is kan er een scheur in de membraam zitten, gevolg motor komt niet meer op toeren.De koeling moet je stap voor stap controleren, doorspoelen, radiateur controleren, compressie meten voor mogelijk koppakkinglekkage. Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 20:41 #64934 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Kees, ik heb even gekeken en het is inderdaad een stromberg (B20a). ik heb daarnaast ontdekt dat als ik stationair gas geeft hij in principe wel wil(nog moeizaam) en als ik dan loslaat hoor ik iets tikken(kleppen??)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 20:54 #64933 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Schroef eerst even het bovenstuk van de carburateur. Vier schroefjes en je kunt hem oplichten. Niet te snel oplichten, er zit een lange veer onder. Dan zie je een zwart membraan. Als daar een scheurtje in zit verklaart dat waarom de motor niet wil reageren op gas geven. Is dat niet het geval, dan heb je een serieuzer probleem. Het stukje rood op de temperatuurmeter (van de B20) zit er niet voor niets op. <br>Als je het gas los laat hoor je dan één tik, of het tikken van de kleppen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 21:24 #64932 door
Beantwoord door in topic temperatuur te hoog
Hmmm vreemd, als ik in de auto zit en gas geef en het weer los laat hoor ik duidelijk een paar tikken (de eerste hard) en verdwijnen snel naarmate toerental afneemt, maar als ik gas geef via de carburateur (dus voor de motor) dan hoor ik het niet...misschien komt dat getik wel ergens anders vandaan....maar goed het is beter als ik iemand er naar laat kijken, want met mijn ondeskundigheid en de moeilijkheid om dit via internet op te lossen komen we er niet zo 123 uit denk ik...maar bedankt voor jullie snelle reacties! ik hoop alleen dat ik nou mijzelf niet flink in de problemen heb gebracht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.