koelvloeistof verdwijnt ...

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-08-2004 19:36 #69779 door
Beantwoord door in topic koelvloeistof verdwijnt ...
Die vochtige mat moet je in de gaten houden. Water dat aan de binnenkant op de bodem van de auto loopt is de belangrijkste oorzaak van het doorroesten van de bodem.<p>Als de motor toch steeds het expansietankje leeg blijft trekken moet je een lek hebben. Ook in de gaten houden dus.<p>Een lekkende versnellingsbak heeft natuurlijk niets met het koelsysteem te maken, maar da's toch iets om even te inspecteren. Eén druppel is geen punt, maar als je Amazon overal waar je minder dan 5 min. staat z´n territorium al heeft gemarkeerd...<p>Oh ja, voor zover ik weet zit er op het laagste punt geen pakking, maar een plug (de aftapplug). Je hebt een bak zonder overdrive, neem ik aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-08-2004 19:37 #69778 door
Beantwoord door in topic koelvloeistof verdwijnt ...
Het mysterie van de olielekkage berust op het feit dat de originele oliekeerringen een vilten ring is, deze wordt vanuit de motor "gevoed", dus als de wagen een tijdje niet heeft gereden dan kan hij de eerste dagen een druppeltje lekken.BIj revisie wordt er een rubberen keerring gemonteerd, dat is beter.Wellicht dat ook je koelwater probleem berust op het feit dat er lucht in het systeem zat, altijd even kachel op max het expansievat hoog hangen (bv aan de motorkap-veiligheid-haak)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-08-2004 22:07 #69777 door
Beantwoord door in topic koelvloeistof verdwijnt ...
Nogmaals bedankt voor de vele tips! De matten bij de bijrijder zijn droog, dus daar lekt geen koelvloeistof in ieder geval. En ja, olielekkage is er natuurlijk altijd bij oude auto's. Ik heb er vanmiddag een bakje onder gezet nadat ik een eindje had gereden en het gaat maar om een paar druppels. Toch iets om in de gaten te houden in de toekomst. Ik heb de auto nu net twee dagen, dus eerst maar eens lekker rijden, de auto leren kennen en gaandeweg ontdekken wat er allemaal aan moet gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 15:54 #69776 door
Beantwoord door in topic koelvloeistof verdwijnt ...
olie aan de onderkant van je blok kan ook nog ergens anders vandaan komen , je brandstofpomp , kleppendekselpakking e.d.als er ergens een lek is loopt de olie namelijk altijd naar dit punt toe , het is gewoon het laagste punt.wat die kachel betreft , als je die 2 slangen naar je kachel losmaakt kan je met een stukje vewarmingsbuis tussen deze slangen ( tijdelijk ) een verbinding maken.je kachel is dan buiten gebruik en zo kan je je kachel al dan niet uitsluiten van lekkage.vergeet niet dat afwateringspijpje van je kachel door te prikken , een verstopt pijpje geeft lekkage binnen , verder kan de gehele kachelunit lekken op de pakkingen , in dit geval de gehele unit verwijderen en afkitten shell tixophalte is een aardige kit voor dit klusje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 19:21 #69775 door
Beantwoord door in topic koelvloeistof verdwijnt ...
Hallo,Ik heb vandaag (na erg veel regen) even in de Amazon van Bas gekeken, omdat ik wel thuis was vandaag en kwam tot de conclusie dat het vocht op de mat, gewoon regenwater is. Er lagen wat druppels op de mat, die gewoon ergens van onder het dashboard vandaan kwamen (denk ik). Dus misschien is het rubber van de voorruit lek, aangezien het rubber van de achterruit ook niet helemaal meer waterproof is ;-).Dat probleem lijkt me dus tijdelijk oplosbaar met het afkitten van de randen en zo spoedig mogelijk nieuwe rubbers erin zetten (jippie!), zowel voor als achter.Er is verder ook geen olie meer gelekt van onder de auto. Toch eens kijken waar dat nou precies vandaan komt als de motor loopt/net heeft gelopen.Groeten,Sander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2004 21:59 #69774 door
Beantwoord door in topic koelvloeistof verdwijnt ...
kijk uit met afkitten van lekkende ruiten. het vocht tussen de carroserie en het rubber, sluit je daardoor op en zal een uitweg zoeken (en vinden!), via het plaatwerk zo heb ik aan de lijve, ondervonden. Afkitten oké, maar alleen als je zeker weet dat het onder het rubber absoluut droog is en dat is eigenlijk alleen het geval bij montage na volledige demontage van de ruit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.