wordt te heet

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2004 21:51 #54374 door
wordt te heet is gemaakt door
Ik heb een gereviceerde B20 moter in mijn 4 deurs amazone uit 1964 (zat eens een b18 in)Helaas blijf de moter te warm lopen.vervangen : waterpomp,radiateur (een grotere voor lpg),thermostaat en het temp.metertje. helaas niets helpt. detail is dat bij zware belasting de verdamper bevriest . alle slangen lijken goed te zitten. heb ik vergeleken bij andere amazones al vast bedankt !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2004 22:08 #70059 door
Beantwoord door in topic wordt te heet
En op benzine?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 08:06 #70058 door
Beantwoord door in topic wordt te heet
gaat de motor koken of is het alleen de temperatuurmeter die aangeeft dat hij te heet wordt.die originele temp metertjes hebben nog wel eens een behoorlijke afwijking.als je motor te heet wordt staat misschien je ontsteking verkeerd , het kan bijna niet verstoppen maar voor de zekerheid het hele koelsysteem doorspoelen , zet er maar druk op met de tuinslang , dus de radiator , blok , kachel e.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 08:22 #70057 door
Beantwoord door in topic wordt te heet
Je kan je temp. meter controleren door de sensor in een bakje kokend water te hangen. <br>Loopt je motor wel goed op LPG?<br>Als je verdamper bevriest lijkt er toch iets niet te kloppen met de afstelling van LPG, of lijkt je koelsysteem ergens verstopt? Zelf gaf je al aan dat je de slangen wel goed aangesloten hebt. Ik zou eens proberen wat er gebeurd als je op benzine rijdt zoals Lennard al vroeg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 09:51 #70056 door
Beantwoord door in topic wordt te heet
Als je verdamper bevriest lijkt het er op dat je niet voldoende water door je verdamper pompt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 11:59 #70055 door
Beantwoord door in topic wordt te heet
Een motor die warm loopt en een bevriezende verdamper wijzen beide naar een niet goed functionerend koelsysteem.<br>Lucht of verstoppingen in het systeem, wellicht door een verkeerd geplaatste verdamper?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 15:24 #70054 door
Beantwoord door in topic wordt te heet
je zegt dat de thermostaat is vervangen , mogelijk heeft je thermostaat een fabricagefout , ik heb dit zelf 1 keer meegemaakt , de thermostaat ging te weinig open waardoor de motor te heet werd , de thermostaat kun je controleren door hem in een pannetje water op het gas te zetten , kijk maar eens goed wanneer en hoever hij open gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2004 16:39 #70053 door
Beantwoord door in topic wordt te heet
Ik heb met mijn b20 (p1800s, 69) het zelfde. Als ik op de grote weg rij 100-110 staat de meter op 185-190 F, als ik in de bebouwde kom rij gaat hij naar de 200F en als ik stop schiet ie door naar 220F. Als ik dan de motorkap over doe, hoor ik wat borrelen. Ik heb met bij scandcar laten checken maar daar is niets gevonden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2004 07:30 #70052 door
Beantwoord door in topic wordt te heet
hierbij denk ik eerder aan een lekke koppakking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2004 08:06 #70051 door
Beantwoord door in topic wordt te heet
Of toch een slechte radiator. Met veel kans op binnenkort een lekke koppakking doordat de motor te vaak te heet wordt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.