help spoed !! motor temperatuur problemen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 19:10 #52092 door
HELP !! motor temperatuur problemen <br><br> Aangezien ik over een week op vakantie ga en nu wat temperatuur problemen heb mijn vraag. <br> Zoals ik eerder schreef, nieuwe kop, nieuwe koppakking, ontsteking en kleppen goed, carburatuer goed afgesteld, nieuwe thermostaat….. <br><br> Tot zo ver geen (te verwachten) problemen dus… maar !! Bij file rijden prima, temperatuur blijft netjes op 84/86 graden (ook vandaag met 35 graden buiten temp) en onder file rijden versta ik dan optrekken in zn 1en stilstaan optrekken in zn 1en stilstaan. <br> Maar goed, bij stationair draaien loopt de temp dus rustig op naar het rood, temperatuur meter dashboard is ok, gemeten met goeie thermometer bovenin de radiator en wanneer de wijzer in het midden tussen het witte streepje en het rode vlak staat (snappie?) geeft de themometer 85 graden aan. Prima dus.. maar goed, bij rijden ook geen probleem, netjes op 85 graden, bij file rijden 85 graden en geen krimp meer, maar bij stilstaan hoppa oplopen richting rood. <br><br>
Wat moet ik nou doen ?? Zat zelf te denken aan een ventilator, maar degene van wie ik een tijdje terug een amazone ventilator kocht heeft me genaaid want die was veels te groot om voor de radiator te passen. Iemand een idee welke ventilator wel past ? iemand een ventilator voor me te koop ? Iemand andere tips ?? Ik moet maandag weg dus sja… hoop dat ik met de oldtimer caravan + amazone kan gaan en niet met de nieuwe jeep van mn vriendin haha.<br><br> Als je wilt reageren via mail mag dat ook graag, bartvijfhuizen @ hotmail.com (aan elkaar zonder spaties uiteraard.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 19:20 #81357 door
Ik sdenk dat bij stationair je motor zo langzaam draait dat hij niet goed koelt met dit weer. dus iets gas erop houden of choke iets uittrekken bij stilstaan. Als ik mijn motor uitzet gaat met dit weer ook de meter in het rood. Dus ik denk niet echt reden voor paniek.Probeer hem stationair wat meer op toeren te houden eventueel kun je met dit weer je stationairtoerental wat hoger zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 19:26 #81356 door
Beste Bart, na 25 jaar Amazon rijden ken ik het probleem en het blijft een probleem. Extreme omstandigheden geven problemen. Een oplossing is een extra ventilator. Ik heb er een liggen uit een Citroen CX Hij past en hij draait de goede kant op!!! Stilstaan in een file is funest, gas geven helpt wel (pomp draait sneller rond) Over een week vertrek ik naar Wales met caravan. Ik hoop ook dat het een beetje koeler is! Groeten, Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 19:41 #81355 door
De snelste en goedkoopste oplossing: buig de vier bladen van de
fan gewoon wat bij. Zet ze dus gewoon in een grotere hoek, zodat ze meer
lucht verplaatsen. Daarnaast wordt een groot gedeelte van het oververhitten
bij stilstand/file veroorzaakt door gebrek aan circulatie. Net een klein
beetje gas geven helpt dus ook (ipv alleen stationair laten draaien) Tevens
draait dan de fan ook wat harder. <br><br>
Pas als de wijzer tijdens het rijden voor lange tijd echt helemaal uit het beeld verdwijnt wordt hij misschien te warm. Voor de rest niet zo'n zorgen maken. <br>
Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 19:52 #81354 door
In de zomer vervang ik de thermostaat voor een koeler type van 73 graden, werkt perfect.
Deze gaat wat eerder open waardoor de stroming wat eerder op gang komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 20:44 #81353 door
Gewoon een nieuwe radiator kopen met een extra koelrij, ben je van al het gelazer af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 21:04 #81352 door
Ja maar waar koop je die dan weer ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 21:43 #81351 door
o.a. scandcar. Vragen naar een koelblok met extra koelrij.
Ik heb hem er ook inzitten en echt, je bent van het gelazer af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 22:25 #81350 door
de naald van mijn temperatuurmeter loopt bij langdurige file of stilstaan (vooral na een stuk snelweg) gewoon van de meter af; maar de motor is nog nooit oververhit geweest; dit gaat al jaren zo en ik kijk er niet meer naar; de rest van jouw verhaal klinkt goed en ik denk dat als de Amazons geen temperatuurmeter hadden er veel minder "koelingsproblemen" zouden zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-07-2006 22:40 #81349 door
Als je motor echt overkookt, hoe merk je dit dan? Valt de motor dan stil? In films zie je altijd witte rook onder de motorkap vandaan komen. En eenmaal een gekookte motor, dan moet je geloof ik vrezen voor je koppakking nietwaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.