radiator - spuit straaltje vloeistof uit!

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2006 22:12 #81598 door
Je hebt twee systemen, de ene vul je bovenop, de ander in het tankje (vanaf 67 geloof ik).

De originele radiator lijkt mij sterk, zolang houden die dingen het simpelweg niet uit. De vuldop zal er dan ook nooit afgeweest zijn, want dat hoeft ook niet bij het systeem met het tankje. <br>
Veel succes met vervangen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2006 07:41 #81597 door
Ho Vincent, persoonlijk zou ik niet voor een 2e hands radiator gaan, maar een ruil exemplaar bij het VOD kopen (2,5 jaar geleden 100 euro). <br>Bij een nieuwe ben je zeker dat de radiator niet verstopt is, of eventueel al eerder met is opgelapt.<br><br>Gebruik bij montage in elk geval even nieuwe slangeklemmen. Succes ermee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2006 08:15 #81596 door
Beste Vincent, je hebt nu 40 euro uitgegeven voor een 2e hands exemplaar.Ik zou die er nu maar inzetten. De oude kan je bewaren om ooit te laten reviseren of als ruilexemplaar. Reviseren was de beste optie geweest en kost rond de 130 euro. Plaatselijk repareren zou ik niemand aanraden gezien de kosten van een nieuwe. Kijk ff op deze site voor een prijsidee: volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/default.php?cPath=5_335 Het repareren is een kwestie van doen. Het enige probleem is het ontluchten. Volg de tips en het komt goed. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2006 08:29 #81595 door
Han, ik moet de knoop overigens nog doorhakken hoor, maar ik denk inderdaad voor de 40-euro radiator te gaan. Als ik voor een gereviseerde ga dan zou ik overigens meteen voor de radiator met extra koelrij gaan, al zijn die wel enkele tientjes duurder..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2006 10:39 #81594 door
Wat een gedoe voor die paar tientjes. Waarom inderdaad niet het probleem gelijk goed aangepakt met een revisieradiateur (met garantie!). Het is toch niet fijn met pech langs de weg te komen staan. laat staan motorschade tgv oververhitting!
sorry, moest ik even kwijt. Als wegenwachter komen we dit soort 'oplossingen' best veel tegen. Goedkoop=duurkoop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2006 12:33 #81593 door
Je "nieuwe" radiateur wel even flink doorspoelen eentueel een nachtje vol laten staan met water en soda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2006 12:43 #81592 door
Marcel, een revisieradiateur is natuurlijk de beste oplossing, maar met de kosten die ik nu al gemaakt heb wordt dat meteen wel een smak geld. Ik kan nu een radiateur overnemen voor een paar tientjes, die het wellicht nog een tijd uithoudt. Als dat om wat voor reden dan ook niet het geval blijkt te zijn kan ik uiteraard alsnog voor een revisiemodel gaan. Overigens heb ik besloten geen risico's meer te nemen en in ieder geval niet de weg op te gaan met de Amazon tot de andere radiateur erin zit. Wat dat betreft heb je zeker gelijk, het riskeren van de motor is dit niet waard. Ook met pilletjes/goedjes die gaten dichtmaken ga ik daarom maar niet prutsen.
<br><br>
Iedereen bedankt voor de inbouw-tips, ik denk dat het wel moet lukken zo. Gelukkig is mijn motor nog niet te heet geworden, heb het wat dat betreft gelukkig op tijd gezien (hoewel je er ook moeilijk omheen kon kijken, het water spoot eruit).
<br><br>
De oude radiator bewaar ik dan maar voor het geval ik toch nog een keer een revisiemodel wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2006 20:27 #81591 door
Radiateur inbouwen is helemaal niet moeilijk. Als je toch aan de slag gaat met je koelsysteem: waarom niet meteen je waterpomp en thermostaat vervangen? Heb ik ook al eens gedaan en is goed zelf te doen. Als je wilt, kunnen we het eventueel samendoen. Mail me dan maar ff.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2006 17:04 #81590 door
BasV, bedankt voor het aanbod! Ik dacht dat je nog op vakantie was, maar Stefan gaat me helpen met de radiator vanavond, dus dat moet goedkomen lijkt me! Ik heb inmiddels trouwens de gammele uitlaatsteun al vervangen, deze week komen er ook nieuwe banden op aan de voorkant, en ik ga z.s.m. radio inbouwen (was eigenlijk plan van vanavond, maar die radiator heeft dan toch even voorrang..
Groet,
Vincent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2006 19:15 #81589 door
Ok, succes ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.