- Berichten: 75
Wanneer kookt koelvloeistof? == Vervolg ==
- Hendri Verveda (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Nu had ik de stille hoop dat de meter niet goed was, maar in kokend water geeft hij precies 100 graden aan.
Ik heb echter nog nooit een kokende motor gehad en vroeg me nu af of ik hieruit kan concluderen dat het blok alleen ter plaatse van de sensor warmer is en dat de normale koelwatertemperatuur nog wel meevalt. Het zou dan opgelost moeten zijn met het schoonmaken van de leidingen in de kop neem ik aan?
Koelwater kookt niet bij 100 graden (omdat het onder druk staat), maar bij welke temperatuur dan wel? Mijn meter heeft wel eens op 120 gestaan en toen gebeurde er nog niks...
Nu schijnen de meeste Amazons temperatuurproblemen te hebben (zo veel dat je het eigenlijk geen problemen meer kunt noemen), maar ik ben bang dat ik toch iets moet gaan doen... niet?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bas van Vliet
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 304
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hendri Verveda (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 75
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bas van Vliet
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 304
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hendri Verveda (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 75
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan Soetens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 74
Groetjes,
Jan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1145
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hendri Verveda (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 75
- Tussen voorkant en achterkant cilinderkop zit ca. 10 graden verschil (bij stationair toerental).
- Radiator heeft geen koude plekken, wel is er uiteraard temperatuurverschil tussen boven- en onderzijde
- Al voordat de motor op temperatuur is voel ik de bovenste slang en de radiator warm worden. Dit zou betekenen dat de thermostaat niet goed sluit
Mijn voorlopige conclusie is dat de thermostaat in ieder geval niet goed sluit en misschien wel in die (half-open) stand vast zit. Ik had alleen geen tijd meer om 'm er uit te draaien en te bekijken. Misschien zondag.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hendri Verveda (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 75
Het is echter helaas dus geen verklaring voor het te warm worden. Ik zal maar eens proberen een reinigingsmiddel er in te gooien, misschien helpt dat.
Overigens was de koelvloeistog mooi schoon, maar misschien zegt dat niks.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.