- Berichten: 213
Heet of koud, geen tussenweg
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
Wie A zegt moet ook B zeggen. Ik heb net bij de shop een nieuw pakkingset besteld en zaterdag ga ik de kachel uit elkaar halen en kan ik beginnen met ontroesten en daarna opnieuw spuiten. Ik doe alles met de spuitbus en als de temperatuur in de garage goed warm gestookt is met de kachel dan wordt het best wel mooi. Als ik klaar ben zal hier weer wat foto's van plaatsen.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frits van der Gronde
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 3
Wat is de beste plek voor de voeler?
De oude voeler was opgewonden zoals in de manual ook staat afgebeeld. maar hing los tussen de kleppen.
Ed van der Zee adviseert een andere plek: tussen de radiateur komt mij logischer voor omdat de kraan pas reageert als de voeler erg warm is (heb ik getest met heet water)
dus de vraag is wat is de beste plek?
Groeten,
Frits
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Frits, als je goed naar mijn foto,s kijkt en de beschreven tekst, dan zie je de voeler aan de onderzijde van de radiateur liggen en daar zijn ook de bevestigen gemaakt zoals de fabriek het bedoeld heeft. Dit zal toch ook wel op jou kachel zitten!"Frits van der Gronde" schreef:
Vandaag de kachel gedemonteerd, schoongemaakt en gespoten en ik wil de nieuwe thermostaatkraan gaan plaatsen maar
Wat is de beste plek voor de voeler?
De oude voeler was opgewonden zoals in de manual ook staat afgebeeld. maar hing los tussen de kleppen.
Ed van der Zee adviseert een andere plek: tussen de radiateur komt mij logischer voor omdat de kraan pas reageert als de voeler erg warm is (heb ik getest met heet water)
dus de vraag is wat is de beste plek?
Groeten,
Frits
Succes Peter
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frits van der Gronde
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 3
Ik heb nog geen eenduidig antwoord gekregen, maar dat geeft natuurlijk niet want ik zit nog niet in de kou.
De voeler moet op een plek zitten waar als de radiator een bepaalde temperatuur krijgt de thermostaatklep sluit.
Daardoor komt er dus geen warm water meer van de motor en koelt de kachelradiator weer af en gaat de klep weer open.
Maar wat zijn de kritische temperatuurwaarden? Die van de klep kan ik meten: voeler in heet water en door de klep blazen
dan kan je de temperatuur meten van het water als de klep sluit.
Maar hoe is het t verloop in de radiator? Bovenin warmer dan onderin neem ik aan of maakt het weinig uit.... bij mij hing de voeler in een spiraalvorm onderin tussen de kleppen.
Iemand heeft hem 3 cm naarbinnnen tussen de lamellen.
De laatste foto laat de voeler zien voor de radiator.
als de voeler op een hete plek zit dan werkt hij in ieder geval,
als hij op een plek zit die niet echt heet wordt werkt de thermostaat niet denk ik.
maar zeker weet ik het nog niet,
Groeten,
Frits
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 681
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.