Heet of koud, geen tussenweg
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Volgens mij is dan de oorzaak dat de voelerdraad van de thermostaat dan niet goed in de radiator in het kachelhuis zit.
Om dat te fixen moet de kachel open. Geen klein klusje dus.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Als je goed kijkt zie je dat er een ruimte is tussen de twee delen van de kachel, waar die draad precies door kan lopen.
Heb je de boel toch uit elkaar, reviseer dan gelijk de kachel en de fanmotor, neem een nieuwe klep met koperen draad, het rubber van de klep wil ook wel eens de geest geven.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 317
in geval van 2 , slangen en bedieningskabels los en via de motorruimte alles er uit (eerst voeler er tussen uit zien te krijgen.....)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 898
Raampjes kunnen open.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 213
Momenteel heb ik mijn motorblok in de revisie en daarom er voor gekozen om de kachelunit maar eens onder handen te nemen. Een likje verf en nieuwe pakkingen kan geen kwaad. Ook bij mij was bij de kleinste beweging van de kachelschuif het direct veel te warm. Ik had het gevoel dat de draad naar de kachelradiator niet op de juiste plaats lag (te koud). Maar dat was niet zo, het capilaire buisje vanaf de kachelkraan was gewoon bij de ingang van het kachelhuis afgebroken en op het uiteinde dicht geknepen. Tja dan registreerd dat buisje ook geen koude en warmte verschillen. Nu ga ik bij een aircoreparateur eens navragen of hij dit kan fixen. Om al weer €139 uit te geven aan een nieuw kachelkraan gaat me iets te snel. Wellicht kan het goedkoper.
Ik heb wat foto's gemaakt van mijn kachel waarin goed te zien is dat de temperatuurvoeler onder de radiateur is geplaats en het capilaire buisje door het zijschot (naad) wordt geleid.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.