P1800 Montage kachelradiator in behuizing

Lees meer
08-02-2016 23:24 #158102 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Ziet er weer mooi uit, eh... het plaatje aan de voorzijde -waar de fanmotor mee vast zit- moet een slag worden gedraaid zodat die aansluitingen voor de bedrading horizontaal komt.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2016 16:02 #158114 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Hallo Ed,
Als je de foto van de kachel bekijkt in de Volvo 1800 & 120 owners workshop manual staan de stekkers zelfs op de stand 3 uur! Ik heb diverse foto's gegoogeld en daar staat niet een foto bij waar de bedrading op 6 uur staat. De meeste zijn een kwart slag gedraaid zoals in mijn situatie. Ik heb de kachel nog niet gemonteerd maar volgens mij zijn de 3 kabeltjes redelijk aan de korte kant en als ik de stekkers op 6 uur moet monteren staan de kabeltjes erg strak.

"Ed van der Zee" schreef:
Ziet er weer mooi uit, eh... het plaatje aan de voorzijde -waar de fanmotor mee vast zit- moet een slag worden gedraaid zodat die aansluitingen voor de bedrading horizontaal komt.


Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
09-02-2016 19:11 #158118 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Bij mijn 1800e zat de aansluiting op zeg maar 4 uur, dus schuin naar beneden. Ik heb de plaat ook weer zo terug geplaatst.
Nooit over na gedacht eigelijk wat de positie zou moeten zijn. Zou de kans op inwateren een argument kunnen zijn? Maar is 4 uur dan beter als 3 uur of bijvoorbeeld 12 uur? Of zou het domweg de beschikbare kabellengte kunnen zijn? Kabels kunnen in de loop der jaren ingekort worden om verschillende redenen.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
11-02-2016 11:07 #158150 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Ik heb nog even gekeken op een oude foto, als je de aansluiting op 3 uur wil zetten zit de montageplaat van de overstort de benzine toevoer in de weg. Bij latere 1800E zit deze op het manifold.
Arnold


Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2016 17:41 #158642 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic P1800 Montage kachelradiator in behuizing
Om nog even de puntjes op de bekende i te zetten heb ik de 4 scherp uitstekende schroeven van beide kachelhelften afgedopt met zwarte fietsventiel dopjes. Deze heb ik vastgezet met zwarte Bison Poly Max kit. De originele plastic dopje hadden het niet overleeft na de demontage van de kachel. Goedkope en simpele oplossing. :)













Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.