Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
- Reinier Verbeek
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-04-2026 15:46 - 07-04-2026 15:49 #1480490
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Nee die heb je niet nodig, de kern van de kabel is stug uit een stuk metaal, meer dit soort nippels:
Ik heb 1 van dit soort nippels gebruikt en die paste precies in een holletje van de stoel en in die nippel toen een gaatje extra geboord voor de tweede kabel.
Maar het is el een tijdje terug (jaar of 20?) en ik weet natuurlijk niet wat er bij jou in de rugleuning stuk is. Misschien hoef jij alleen maar een kabeltje terug te steken en is het met 1 tie wrap al gedaan?
Ik heb 1 van dit soort nippels gebruikt en die paste precies in een holletje van de stoel en in die nippel toen een gaatje extra geboord voor de tweede kabel.
Maar het is el een tijdje terug (jaar of 20?) en ik weet natuurlijk niet wat er bij jou in de rugleuning stuk is. Misschien hoef jij alleen maar een kabeltje terug te steken en is het met 1 tie wrap al gedaan?
Laatst bewerkt 07-04-2026 15:49 door Reinier Verbeek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Malou en Berend van Zwieten
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-08-2026 17:02 #1481693
door Malou en Berend van Zwieten
Beantwoord door Malou en Berend van Zwieten in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Heb je contactgegevens van Carlo in Gemert?
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-08-2026 17:04 #1481694
Beantwoord door Malou en Berend van Zwieten in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Hoi Reinier, Ik ben eraan begonnen. Weet je misschien hoe ik de lendeverstelknop kan los krijgen?
- Reinier Verbeek
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-08-2026 21:11 #1481700
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
De knop op de foto kan blijven zitten geloof ik. De plastic kap erachter schuift naar vorenof achter of boven of beneden?? Onder de kap zit de bekleding vast doordat hij over stalen punten is getrokken. Voorzichtig loswerken. De lendesteun draai je los, losser , lost en dan kun je hem er helemaal uittrekken. Succes!
20-08-2026 10:22 #1481704
door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Als je de knop er af wilt kun je met een schroevendraaier de klem binnenin draaien totdat deze voor de openingen van de knop zit.
- Junior lid
-
Minder
Meer
20-08-2026 14:39 #1481706
Bedankt allemaal! Het is gelukt de stoel te repareren!