Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
- Malou ter Horst (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2026 06:20 - 17-03-2026 06:21 #1480257
door Malou ter Horst (GAST)
Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel is gemaakt door Malou ter Horst (GAST)
240 driedeurs
Graag niet verplaatsen dit bericht dan kan ik het niet meer vinden. Bedankt.
Of als iemand weet hoe ik het klapsysteem van de bijrijderstoel kan repareren ben ik heel benieuwd!!
Graag niet verplaatsen dit bericht dan kan ik het niet meer vinden. Bedankt.
Of als iemand weet hoe ik het klapsysteem van de bijrijderstoel kan repareren ben ik heel benieuwd!!
Laatst bewerkt 17-03-2026 06:21 door Malou ter Horst (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Derk Idsardi
-
- Moderator
-
Minder
Meer
17-03-2026 11:04 - 17-03-2026 11:05 #1480260
door Derk Idsardi
Amazon Combi 1965
Amazon 1962
Forummoderator
Beantwoord door Derk Idsardi in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Beste Malou,
Ik had je vorige bericht verplaatst (gedupliceerd) en dat is misgegaan. Zie ook je persoonlijke berichten.
Om meer kans te maken, adviseer ik je ook een topic te openen in "onderdelen te koop gevraagd" en je vraag hier te richten op reparatie advies/tips.
Je stelt nu twee verschillende vragen in één topic.
Succes!
Ik had je vorige bericht verplaatst (gedupliceerd) en dat is misgegaan. Zie ook je persoonlijke berichten.
Om meer kans te maken, adviseer ik je ook een topic te openen in "onderdelen te koop gevraagd" en je vraag hier te richten op reparatie advies/tips.
Je stelt nu twee verschillende vragen in één topic.
Succes!
Amazon Combi 1965
Amazon 1962
Forummoderator
Laatst bewerkt 17-03-2026 11:05 door Derk Idsardi.
- Bart Jungerius
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
17-03-2026 20:39 #1480266
door Bart Jungerius
Beantwoord door Bart Jungerius in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Hallo Malou, begrijp ik hieruit dat je dus eigenlijk de voorstoelen van een 242 zoekt? (je hebt een Hearse toch?)
- Malou ter Horst (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2026 22:04 #1480270
Beantwoord door Malou ter Horst (GAST) in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Klopt ik heb een hearse! ![:) :)]()
Maar het klapsysteem van de bijrijderstoel is kapot. Ik zou het graag repareren of de stoel vervangen.
Maar het klapsysteem van de bijrijderstoel is kapot. Ik zou het graag repareren of de stoel vervangen.
- Bart Jungerius
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
17-03-2026 22:19 #1480271
door Bart Jungerius
Beantwoord door Bart Jungerius in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Cool, en apart ook!
Wat betreft stoel: als je het mechanisme voro naar voren klappen van de rugleuning bedoelt, dan zou je op stoelen voor de 242 (2 deurs dus) kunnen zoeken, die hadden dat ook.
Wat betreft stoel: als je het mechanisme voro naar voren klappen van de rugleuning bedoelt, dan zou je op stoelen voor de 242 (2 deurs dus) kunnen zoeken, die hadden dat ook.
- Malou ter Horst (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2026 13:33 - 18-03-2026 13:44 #1480276
Beantwoord door Malou ter Horst (GAST) in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Ok dankjewel! Heb je enig idee waar ik kan zoeken behalve Marktplaats? Ik vind vooralsnog niets online...
Laatst bewerkt 18-03-2026 13:44 door Malou ter Horst (GAST).
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-03-2026 15:54 #1480278
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Vraag het eens bij Carlo Schmidt in Gerwen
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-03-2026 15:55 #1480279
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Sorry, niet in Gerwen, maar in Gemert
- Reinier Verbeek
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-03-2026 17:56 #1480282
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Reparatie klapstoel bijrijderkant of engelse bestuurderstoel
Als je de krammen van de rugleuning aan de onderkant achter loshaalt (kapotknipt) en de lendesteun verstelling helemaal losdraait en nog wat bekleding aan de zijkant uit een soort stalen weerhaakjes haalt, dan kun je voorzichtig de bekleding van de rugleuning naar boven schuiven. In de rugleuning, vlak bij de drukknop op de zijkant zitten wat flimsy plasticjes, die de kabels vast zouden moeten houden, die de vergrendelhaak beneden naar boven klapt. Ik heb het flimsy plasticje vervangen door een nippel voor remkabels uit de rijwielwinkel en dan zit het steviger en beter. Maar het kan zelfs dat de kabel, die een van de de haken oplicht uit zijn gaatje is geschoten. Als je de boel open hebt, zie je waar het kan zitten. Bekleding weer vastmaken met tie-wraps scheelt een hoop gepiel met krammen
- Malou ter Horst (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2026 10:42 #1480484
Dank voor je uitgebreide beschrijving. Ik ga het proberen. Bedoel je deze nippels?
www.fietsparts.nl/fietsonderdelen/remkab...abel-2-mm-marwi.html