Kilometerteller
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-11-2010 20:02 #97714
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Kilometerteller
mijlenteller eruit en kilometerteller erin. no problemo.
voor de rest geen aanpassingen aan tandwieltjes in de versnellingsbak nodig.
het enige dat nl. verschilt is de snelheidsschaal; m.a.w. de uitslag van de oranje/rode snelheidsaanwijzer blijft bij een bepaalde snelheid gelijk.
wel zijn de tandwieltjes voor de afstandsmeting anders, maar die zitten in de teller zelf.
voor de rest geen aanpassingen aan tandwieltjes in de versnellingsbak nodig.
het enige dat nl. verschilt is de snelheidsschaal; m.a.w. de uitslag van de oranje/rode snelheidsaanwijzer blijft bij een bepaalde snelheid gelijk.
wel zijn de tandwieltjes voor de afstandsmeting anders, maar die zitten in de teller zelf.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hans Mollema
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-12-2010 19:36 #98708
door Hans Mollema
Beantwoord door Hans Mollema in topic Kilometerteller
Ha Erik,
jij geeft aan dat je ook een tijdje met een fietsteller gereden hebt, hoe doe je dit precies? waar plaats je de transponder en ontvanger? ik rij in een 1800 S uit 66 en vind mijn snelheidsmeter erg onnaukerig..ik krijg nog wel eens van die boetes dat ik net iets te hard rij..met TomTom is het natuurlijk geen probleem, maar ik wil toch ook eens zo'n fiets teller proberen.
gr
Hans
jij geeft aan dat je ook een tijdje met een fietsteller gereden hebt, hoe doe je dit precies? waar plaats je de transponder en ontvanger? ik rij in een 1800 S uit 66 en vind mijn snelheidsmeter erg onnaukerig..ik krijg nog wel eens van die boetes dat ik net iets te hard rij..met TomTom is het natuurlijk geen probleem, maar ik wil toch ook eens zo'n fiets teller proberen.
gr
Hans
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-12-2010 20:51 #98711
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Kilometerteller
hallo,,
een digitale fietsteller is mogelijk , wel een tot 200km/h ongeveer , deze "fietstellers" worden veel gebruikt door motorrijders
nadeel is dat ze niet van zichzelf verlicht zijn en dat is een apk afkeur.
ik heb dat toen opgelost met een lampje op de teller , is ook apk afkeur want het voldoet niet aan de wetgeving
teller moet onder de plaat verlicht zijn.
een goed alternatief zijn de digitale tellers van acewell en koso , ook bedoelt voor motorrijders maar werkt perfect in de auto.
zelf heb ik nu een acewell , o.a. te koop bij optitune.
deze tellers zijn er digitaal en analoog maar met een sensor op je wiel of cardan , deze tellers zijn vrij programmeerbaar
en hebben een zeer kleine afwijking , op de 1/10 km naukeurig.
het is een kwestie van het trekken van de bijgeleverde draad , ik heb de sensor op een voorwiel , dus van voorwiel naar het dashboard.en je moet een beugeltje maken op b.v. een bout van je remklauw.
magneetje plakken op de velg en klaar.
voor de rest is het plug end play en verlicht.
werkt perfect.
groet rene.
een digitale fietsteller is mogelijk , wel een tot 200km/h ongeveer , deze "fietstellers" worden veel gebruikt door motorrijders
nadeel is dat ze niet van zichzelf verlicht zijn en dat is een apk afkeur.
ik heb dat toen opgelost met een lampje op de teller , is ook apk afkeur want het voldoet niet aan de wetgeving
teller moet onder de plaat verlicht zijn.
een goed alternatief zijn de digitale tellers van acewell en koso , ook bedoelt voor motorrijders maar werkt perfect in de auto.
zelf heb ik nu een acewell , o.a. te koop bij optitune.
deze tellers zijn er digitaal en analoog maar met een sensor op je wiel of cardan , deze tellers zijn vrij programmeerbaar
en hebben een zeer kleine afwijking , op de 1/10 km naukeurig.
het is een kwestie van het trekken van de bijgeleverde draad , ik heb de sensor op een voorwiel , dus van voorwiel naar het dashboard.en je moet een beugeltje maken op b.v. een bout van je remklauw.
magneetje plakken op de velg en klaar.
voor de rest is het plug end play en verlicht.
werkt perfect.
groet rene.