Kilometerteller
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-04-2009 10:28 #49735
door René Ruiter
Kilometerteller is gemaakt door René Ruiter
<p>Mijne heren hoe kan ik mijn kilometerteller het beste op 0 zetten.</p><p>Ik wil na mijn restauratie weer met een schoonlei beginnen</p><p>Ik heb de teller uit elkaar gehaald en volgens mij moet ik een klein stangetje waar de tandwieltjes aan zitten er voorzichtig uit schuiven om alles weer op nul te kunnen zetten</p><p>Graag wat suggesties</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-04-2009 17:40 #91922
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Kilometerteller
Dag René,
Inderdaad het platte vlakje met een stevige tang een beetje weer rond knijpen, pennetje eruit trekken, cijfertjes op nul zetten en pennetje erin en weer een beetje plat knijpen. Groet, Ronald
Inderdaad het platte vlakje met een stevige tang een beetje weer rond knijpen, pennetje eruit trekken, cijfertjes op nul zetten en pennetje erin en weer een beetje plat knijpen. Groet, Ronald
- Eric van den Ende (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-04-2009 09:05 #91921
door Eric van den Ende (GAST)
Beantwoord door Eric van den Ende (GAST) in topic Kilometerteller
HI René, ik las laatst een krantenartikel dat het terugdraaien van kilometertellers strenger aangepakt gaat worden omdat zowel de partuculier als ook het rijk hierdoor veel centjes verliest
) Misschien dat voor oldtimers een uitzondering geldt? Succes met je restauratie. Gr. Eric
21-04-2009 11:17 #91920
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Kilometerteller
<p>Ach, bij een Amazon zou je het ook kunnen zien als vooruit draaien
.</p><p>Hij gaat toch niet verder dan 99999.</p><p>Wel goed dat het strenger aangepakt wordt!</p><p>Groeten Lars</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Bezoeker
-
22-04-2009 00:18 #91919
door
Beantwoord door in topic Kilometerteller
<p>"Sorry meneer de controleur, de vorige km teller had na 40 jaar trouwe dienst de ziel gegeven en ik heb er een op de kop kunnen tikken waarvan de teller al op 0 stond"</p><p>Ik weer eigenlijk niet wat de regelgeving is in geval van revisie of vervanging van de motor. Kan me niet voorstellen dat er geen uitzonderingen zijn. Stel je voor dat je je nieuwe XC60 opblaast na 99.000KM. Garantie tot een ton, nieuw blok erin maar de teller zou dan op 99.000 moeten blijven staan?</p><p>Op zich inderdaad wel goed dat het aangepakt wordt hoor. Maar het rijk verliest niet veel meer op een belastingvrije auto volgens mij
</p><p>Cheers</p>
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-04-2009 10:20 #91918
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Kilometerteller
Bij onze auto's is de kilometerstand (nauwelijks verifieerbaar, een enkele uitzondering daargelaten) niet erg van invloed op de waarde. De algemene staat is bepalend. Zeker als de verdere historie van een auto bekend is, zal niemand zich benadeeld voelen. Het gaat overigens om nieuwe, nog in te voeren regelgeving. Op dit moment mag alles nog!
- Bezoeker
-
23-04-2009 23:24 #91917
door
Beantwoord door in topic Kilometerteller
<p>Nu we het toch over km tellers hebben. Mijn Amazon komt uit de VS en meet in mijlen. Kan ik zo een teller die meet in KM in het dashboard zetten of moet ik dan allerlei andere toeren uithalen voor de conversie?</p><p>Cheers</p>
26-04-2009 14:41 #91916
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Kilometerteller
<p>Op je APK formulier staat de km stand vermeld, hier kan je verzekering op controleren ( bv bij schade) wat je met de wagen rijdt.</p><p>Ik zou dus bij het wisselen van de stand (bv bij een nieuwe monteren) altijd aangeven dat dit is gebeurd om problemen te voorkomen, dit is natuurlijk na een lange restauratie niet zo'n probleem, maar toch !</p><p>Het tellermechaniek is eenvoudig op 'nul' te zetten als je het uit de wagen hebt</p><p> </p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- René Ruiter
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-11-2010 18:14 #97686
door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Kilometerteller
Bij het omzetten van een mijlen teller naar een km teller moet je er ook op letten dat je onder in de versnellingsbak een deeltje vervang. Dit moet volgens mij ook aangepast worden als je er een andere maat banden op zet. Het is aangepast aan onze banden van 165/13 anders krijg je een andere snelheid te zien.
07-11-2010 14:48 #97707
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Kilometerteller
IK heb ook een miles Km teller ind e 1800, om deze over te zetten op KM heb je een aantal opties.
Gemakkelijkste is een originele KM teller en dan hettandwiel in de bak aanpassen.
Tot mijn geluk heb ik op de VKBeurs 2 jaar geleden een Km/miles teller gevonden, dus met beide verdeeld op de tellerschijf.
Dit zou je bij de Amazon ook kunnen doen, gewoon streepjes bij 80. 100 en 120.
Tenslotte heb ik jaren gereden met een km fietsteller, die afleest op de voorband, ook handig bij rally
Ed
Gemakkelijkste is een originele KM teller en dan hettandwiel in de bak aanpassen.
Tot mijn geluk heb ik op de VKBeurs 2 jaar geleden een Km/miles teller gevonden, dus met beide verdeeld op de tellerschijf.
Dit zou je bij de Amazon ook kunnen doen, gewoon streepjes bij 80. 100 en 120.
Tenslotte heb ik jaren gereden met een km fietsteller, die afleest op de voorband, ook handig bij rally
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express