kleiner stuur in volvo amazone?
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-08-2009 16:32 #93051
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic kleiner stuur in volvo amazone?
<p>Natuurlijk win je iets met een kleiner stuur, nadeel is dat als kleinere mensen in de wagen rijden ze tegen het stuur aankijken...of zoals een vriendin van mij, destijds, tussen het stuur en het dashboard... echter de 164 heeft al een voorziening welke het mogelijk maakt de stoel simpel in meerdere standen in <em>hoogte</em> te verstellen. Bestaat uit een handel aan de voorzijde (komt ipv de schroefdraad met oog) en een bewegende stang met veren aan de achterzijde. Past zo in een 144 (net gedaan) Ik zou even moeten kijken hoe dit in een Amazon te sleutelen is. Ook latere modellen zoals de 740 kennen dit systeem.</p><p>Wellicht ook een optie ?</p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Terwindt
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-10-2010 19:06 #97061
door Terwindt
Beantwoord door Terwindt in topic kleiner stuur in volvo amazone?
Ik wilde ook graag een sportstuurtje in mijn amazon zetten.
Nu was ik opzoek naar een naaf en merkte op dat deze relatief duurder zijn dan de gebruikelijke universele naven die je vind in elke carstyling zaak.
Nu vroeg ik me af of er bekend was of er ook naven van andere type auto's buiten de volvo passen op de stuurkolom.
Of war je een beetje goedkope naaf kunt vinden. Uiteindelijk zie je er toch niet veel van.
bedankt
Nu was ik opzoek naar een naaf en merkte op dat deze relatief duurder zijn dan de gebruikelijke universele naven die je vind in elke carstyling zaak.
Nu vroeg ik me af of er bekend was of er ook naven van andere type auto's buiten de volvo passen op de stuurkolom.
Of war je een beetje goedkope naaf kunt vinden. Uiteindelijk zie je er toch niet veel van.
bedankt
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-10-2010 08:22 #97078
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic kleiner stuur in volvo amazone?
Zoeken naar een naaf voor een ander merk zal toch niet hoeven, ze moeten toch gewoon voor de Volvo te krijgen zijn. Ik heb een naaf met sportstuur uit een 140 serie die ik toch nooit in een van mijn auto's zal plaatsen en daarom kan verkopen. Zover ik weet past deze ook op de amazon. Als er interesse is zal ik dit weekend een foto maken (los liggend, niet in mijn amazon).
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.