slingerende naald kilometerteller p 1800
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"R.W. Dortangs" schreef:
Hallo Boele, de spoed van een 140 kabel is zoals ik al beschreven had aan de klokzijde anders dan die van de 1800S, of de spoed van de 1800E klok anders is dan de 1800S klok zul je aan de onderdeelnummers van de kilometertellerkabels van de S en E kunnen zien (zover ik kon nagaan past de 1800E/ES versie ook op een 1800S, dus dan schroefdraad aan klok hetzelfde). De onderdeelnummers voor de 140 serie kilometertellerkabels zijn anders. Het hoekstukje tussen bak en tellerkabel is bij een 1800 trouwens aanwezig om de kabel niet te dicht langs de uitlaat te laten lopen. Groeten, Rudi
Hoi Rudi, Klopt! Onderdeelnummers van 1800S 1800E 1800ES zijn gelijk aan elkaar voor de tellerkabel.
Hij past wel goed boven op de klok, maar slecht aan de onderzijde! Zit nu wel met een halve slag vast.. Maar het zit niet naar mijn zin.
Het hoekstukje dat ik heb loopt vaak vast. Al twee stifjes gesloopt. Vandaar dat ik hem zonder hoekstuk heb gemonteerd. Hij loopt bij mij niet tegen de uitlaat. Daar had ik ook al naar gekeken.
Ik denk dat ik er maar eens mee langs ga bij het VOD en daar ter plekke een nieuwe pas alvorens ik hem koop. Als hij op de bak past, zal hij ook wel op de teller passen (mits het een 1800 kabel is)
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"R.W. Dortangs" schreef:
Ik heb nog geen afwijkende schroefdraad op de bak gezien: M40 M41 M45 M46 allemaal hetzelfde. Dus als hij onder (ik neem dus aan op bak) niet past moet er iets vreemds aan de hand zijn. Is de schroefdraad van de "plug" in de bak goed?
Heb inmiddels het probleem gevonden. Er zit een soort 'rand' van 2mm zonder schroefdraad op het aansluitstuk van de bak. Deze rand heb ik er afgeslepen, nu zit de kabel perfect, geen geslinger!