slingerende naald kilometerteller p 1800
- Henry van Leusden
- Premium lid
-
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"R.W. Dortangs" schreef:
Bij mij was de nieuw geleverde kilometertellerkabel niet de juiste (en bij iemand anders waarmee ik contact had ook niet), beide geleverd door bekende onderdelenleveranciers voor klassieke volvo's, die het verschil dus blijkbaar niet kennen (ofschoon verschillend onderdeelnummer): beide keren een kabel voor een 140 serie. De schroefdraaddiameter is ongeveer hetzelfde maar de spoed niet. Een 140 kabel gaat enkele slagen op een P1800 klok en zit dan vast, maar het binnendeel van de kabel zit dan nog niet klem tegen de klok waardoor de binnenkabel schuin ten opzichte van de klok kan (en zal) gaan zitten waardoor de belasting varieert en de naald gaat pendelen. Dus even kijken of de kabel de juiste is voordat er verdere dure oplossingen gezocht worden.
Even een oud topic aangehaald:
Ik heb hetzelfde probleem! De spoed is anders dus na 1 slag zit hij 'vast.' Niet echt een duurzame constructie. Het hoekstuk heb ik niet meer gemonteerd. Zit wat speling op en daardoor is het stiftje al twee keer gebroken. Wil hem dus rechtstreeks op de bak monteren.
Wie weet waar de kilometerkabels voor de 1800 wel verkrijgbaar zijn? De juiste wel te verstaan!
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Danny Meeuwessen" schreef:
Ik heb mijn kabel bij Scandcar gehaald. Dat is gewoon de goede, ik kon de wartel er aan beide kanten prima er helemaal opdraaien. Overigens heb ik ook wel een klein beetje het pendelen bij hogere snelheden, ik denk dat het er een beetje bijhoort.
Heb jij nog wel het hoekstuk gemonteerd zitten, of is die inmiddels ook verwijderd?
Zag zojuist onder onderdeelnummer 668169 dat de kabel bij het VOD ruim 16euro duurder is dan bij Nordicar/Scandcar. Waar zou dit verschil in zitten?
Zal hem er wel eerst onderuit halen voor de lengte alvorens een nieuwe te bestellen.
- Willy Beer
- Elite lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"E.S.G. Zee" schreef:
Volgens mij is de km kabel van de 140 OD ook lang genoeg, het lost niet het 'swingen' van de oude Smith op. Wat me intrigeert is als je het Basart-model monteert of de Smith beter aangeeft. Als dit niet uitmaakt kun je beter naar een Smith reparateur gaan. Er stonden er twee op de beurs.
Ik heb geen last van een slingerende naald, maar wel van een spoed die niet past.. Ben dus benieuwd of de spoed van een 140 kabel anders is dan die van een P1800..
"Boele Braaksma" schreef:
Heb jij nog wel het hoekstuk gemonteerd zitten, of is die inmiddels ook verwijderd?
Zag zojuist onder onderdeelnummer 668169 dat de kabel bij het VOD ruim 16euro duurder is dan bij Nordicar/Scandcar. Waar zou dit verschil in zitten?
Zal hem er wel eerst onderuit halen voor de lengte alvorens een nieuwe te bestellen.
Ik heb het kniestukje er op zitten. Heb je bij dat prijsverschil rekening gehouden dat Scandcar prijzen ex. BTW zijn?
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Danny Meeuwessen" schreef:
Ik heb het kniestukje er op zitten. Heb je bij dat prijsverschil rekening gehouden dat Scandcar prijzen ex. BTW zijn?
Jep!