Raad het geluid?

Lees meer
03-06-2019 20:58 #183672 door Jacob van Zwet
Raad het geluid? is gemaakt door Jacob van Zwet
Ik ben nu al een tijdje bezig het volgende gepiep te achter halen maar nog zonder succes.

Volg de link voor het geluid fragment Geluid Piep skwiek!1drv.ms/u/s!AmOGhk2rJP9L5EMgQXXPBFykEltw

Het gaat om een combi en het geluid lijkt van de omgeving van de rechter passagier deur te komen in de boven kant achter zijde bij de aan sluiting met het achter raam. Maar dit lijkt zo, zo een piep is best lastig te lokaliseren. Ik heb nog geen hemel in de auto dus ik kan makkelijk bij alle hoekjes schroeven haakjes etc.

Het geluid vind alleen rijdend plaats als ik stil sta en de auto heen en weer laat schudde hoor ik niks.

Wat heb ik al gedaan:
Alle deur rubbers ingespoten met vaseline.
Alle schanieren ingespoten met ptfe vet.
Dak rand van binnen uit met schapen vet (ben de naam even kwijt).

De mogelijk heden:
Raam rechts achter beweegt in carrosserie en maakt het geluid.
Carrosserie beweegt langs elkaar bij de 2 de vaste dak versterking boog.
PU rubbers op nieuw in het vet. ( Dit zou raar zijn omdat het echt van boven lijkt te komen.)
anders...

Qmusic heeft altijd zo een quizz helaas geen geld te winnen maar wel eeuwigen roem mocht iemand het bekend voor komen hoor ik het graag.
De oplossing nu is de radio harder maar ja zou wel fijn zijn als ik het daadwerkelijk zou kunnen vinden.
Sta nu bijna op het punt om de hele auto uit elkaar te halen om de oorsprong te vinden.;)

Groet,
Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2019 22:03 #183673 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Raad het geluid?
Dit is gepiep van metaal op metaal, heb je de schokbreker rubbers al nagelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2019 22:10 #183674 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Raad het geluid?
Nee heb nog geen tijd gehad om onder de auto te kijken en alles los te maken.
Maar je opmerking metaal op metaal had ik ook al een vermoeden van.
Ik zal eens beginnen met de Gazz schokbrekers helemaal open te gooien aangezien ze instelbaar zijn en kijken of dat wat uitmaakt.

Bedankt voor het meedenken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2019 12:25 #183675 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Raad het geluid?
Check vooral je schokbrekers voor of die geen contact maken met de ophanging. Want als je rubbers van je schokbreker op zijn krijgt hij ineens veel ruimte. Neem ook gelijk even de spiraalveren mee. Als er een spiraal gebroken is kunnen die ook langs elkaar schuiven met gepiep als gevolg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2019 13:14 #183677 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Raad het geluid?
Alles is 1 a 2 jaar oud dus zoveel slijtage mag er nog niet op de onderdelen zitten.
Het zit zeker achter dat is wel duidelijk te horen. Het vreemde blijft dus dat het van boven lijkt te komen.
Daarom blijft de de connectie met B-stijl en dak rand en dak boog ook nog een verdachten:s

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2019 00:52 #183688 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Raad het geluid?
Dat is wel een gekke vogel zeg.
Als ik het zo beluister is het niet toeren afhankelijk (zowel niet motor als aandrijfas) en ook niet snelheid afhankelijk.
Schokberekers zou kunnen, maar dan zou ik mee variatie van geluid op basis van snelheid verwachten.
Ik verdenk de uitlaat, zou het kunnen dat die net tegen iets aan schampt?
Dat zou ook verklaren waarom je het met gewoon schudden van de auto niet hoort.
Wat nu als je eens aan de uitlaat sjort?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2019 22:15 #183694 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Raad het geluid?
Hoi Lars je bevinden kloppen voor een gedeelte het is niet de aandrijf lijn toeren en snelheid maken geen verschil de oneffenheden in de weg doen meer of minder piepen. Net een stuk gereden met de schokbrekers volledig open. haha ik was net zo een hondje op een veertje. schokbrekers zijn het niet de vogel was nog net zo aanwezig als hier voor. Ik had wel verwacht dat er dan meer gepiep zou plaats vinden maar dit was dus gelijk. De uitlaat ook even bewogen gaf helaas ook geen vorm van aanlopen. volgende stap is alle PU bussen na lopen. Zoeizo eens goed om te kijken hoe mij zelf gemaakte PU bus het uit houd op de panhard bar.

Het lijkt dus te maken te hebben met body roll en beweging van de achter as. Mogelijk dat de stoot rubber in de onderarmen al wat meer slijtage hebben als gewenst hopelijk is alles nog goed los te halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2019 00:34 #183696 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Raad het geluid?
Voor mij lijkt het een droog rubber.
Ik zou de onderzijde waar alle rubbers zitten eens nat spuiten, kijken of het geluid verandert c.q. weg is.
Weet je in welke richting je het moet zoeken.
Soms kun je lang zoeken voordat je het vind.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2019 14:31 #184140 door J. Verstegen
Beantwoord door J. Verstegen in topic Raad het geluid?
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gehad. Bleek een afgescheurde puntlas te zijn. Kan ook zijn dat er ooit plaatwerk is vervangen wat niet voldoende is afgelast en waar nu beweging in zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2019 12:20 #184156 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Raad het geluid?
Mogelijk het stangetje dat het gaspedaal verbindt met de carburateur in de houder op het schutbord. Hier zit in kunststof busje in .Door het bewegen en schudden van motor en versnellingsbak krijg je dit geluid. Oplossing smeren.
Andere mogelijkheid : de dynamo zit niet goed vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.