raamslinger bevestigen

Lees meer
27-01-2019 17:41 - 27-01-2019 17:41 #181609 door Zon
Beantwoord door Zon in topic raamslinger bevestigen
Ik dacht dat de as in de deur (vast) hoort te zitten?!
Dus daar lijkt iets fout te zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2019 17:43 #181610 door Peter Smeets
Beantwoord door Peter Smeets in topic raamslinger bevestigen
Idd, het mechanisme zelf is kapot

122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2019 17:44 - 27-01-2019 19:47 #181611 door Peter Smeets
Beantwoord door Peter Smeets in topic raamslinger bevestigen
In de webshop verkrijgbaar

Je moet dan wel 670231 hebben anders lazert het raam steeds nr beneden.

122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2019 17:46 #181612 door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic raamslinger bevestigen
Volgens mij doe je alles goed, maar het kan een frustrerend werkje zijn. Mijn ervaring is dat je echt heel hard, je hele gewicht (desnoods je voet) op de deurbekleding moet zetten, veel meer dan je denkt dat goed is ;-) (zie ook opmerking ZON dat de as door de bekleding moet komen)

Succes!!! Aanhouder wint!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2019 18:15 #181613 door Peter Smeets
Beantwoord door Peter Smeets in topic raamslinger bevestigen
Het ligt niet aan het omega veertje in dit geval, de as blijft gewoon in je raamslinger vast zitten. Wat los komt is de hele as, die is uit het mechaniek los gekomen. Vervangen lijkt me de enige oplossing. Trek de as eens met een griptang uit de raamslinger, dan zul je hem herkennen van de foto's.

122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
27-01-2019 20:50 #181618 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic raamslinger bevestigen
Aha, de as hoort dus vanuit het portier te steken en niet vanuit de raamslinger te komen, dat verklaart het e.e.a.
Ik neem aan dat het mechanisme met de vastgeschroefd zit aan de binnenkant vh portier, dus achter het deurpaneel?
Ik zal binnenkort eens kijken en ook de tip van Frans om het nog eens met meer kracht te proberen. Voorlopig kan ik gewoon slingeren zolang ik de zwarte ronde schijf er tussen weg laat.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
03-02-2019 12:58 #181732 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic raamslinger bevestigen
Ik heb inmiddels een nieuw onderdeel, maar ben bang dat als ik de oude losdraai deze aan de binnenkant eraf valt. Ik zie bij mij dat er een plaat pvc gelijmd is (zie; foto's) , ik ben bang dat ik deze eerst moet verwijderen om met de hand aan de achterkant te kunnen komen om het tandwiel waar de ketting vh raam te kunnen verwijderen. Voor dat ik verder ga demonteren wil ik graag weten of deze veronderstelling klopt? Nadeel is dat 3 vd vier schroeven dermate vastzitten dat ik ze niet los krijg met een schroevendraaier.
Groet,
Pascal
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2019 13:17 #181733 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic raamslinger bevestigen
Die plaat is niet origineel

De openingen in de deur zie je op de foto.
Ik gebruik mijn kruis van de doppenset met verlengstuk, daar heb ik een passende KLIKbithouder voor en met de juiste (PH2 0f 3 als ik me niet vergis) kan je met 2 handen duwen en draaien. Wel eerst het kruisje van lak en andere rotzooi ontdoen zodat je maximale grip hebt, gebruik het liefst een nieuw bitje.
Beetje kruipolie op de binnenkant en evt verhitten maar dat was bij mij nooit nodig..

Suc6!

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2019 14:31 #181735 door Peter Smeets
Beantwoord door Peter Smeets in topic raamslinger bevestigen
Ik zou die plaat sowieso weghalen, is een wat lompe manier om de deurbekleding te beschermen. Vroeger ging dat met vetpapier (zie foto) maar plastic folie mag natuurlijk ook. Ook een mooi moment om de deur te inspecteren en met bv fluid film te conserveren. Daar kun je ook ketting, tandwielen en sloten mee smeren, perfect zelfs.

Groet, Peter

122S B16B '61
240GL sedan '88
940 Polar estate '94
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2019 10:12 #181790 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic raamslinger bevestigen
Ik heb een probleem met de deurhendel. Deze heb ik er bij mij opgezet maar de zwarte ring aan de achterkant zit zo klem dat de hendel niet meer vanzelf terug komt. Als ik druk tegen de bekleding rondom de zwarte ring dan gaat die wel terug. Het lijkt erop dat de veer aan de achterkant teveel druk geeft. De veer zit goed. Het omega veertje zit er ook goed op. Wat zou nog meer het probleem zijn?

Het is bij een deur gelukt op beide hendels erop te krijgen maar bij de andere lukt het niet. Je hoort de omega veer klikken maar als ik los laat schiet deze weer los. Ik heb geprobeerd de veer te buigen maar dit werkt niet. Wat kan hiervan de reden zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.