Welke vloerbedekking / ondertapijt / isolatie?

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2016 11:26 #158441 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Welke vloerbedekking / ondertapijt / isolatie?
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik er nu wel uit ben dat er niet meer een klevende (isolatie)mat in de auto komt. Een losse mat laat inspectie makkelijker toe en kan bij vocht ook weer uit de auto worden gehaald om te drogen / reinigen.

De bedoeling was aanvankelijk om inderdaad RX5 en RX10 toe te passen. Maar inmiddels zijn we al twee jaar verder.. en is er nog niets gebeurd. Het ontbreekt me een beetje aan tijd en ruimte om dat goed te doen. In de garage is er maar weinig ruimte en is het te donker, en de Amazon laat ik liever niet buiten overnachten (één Volvo met hagelschade is meer dan genoeg). Dan trek ik maar liever mijn portemonnee zodat er eindelijk eens schot in de zaak komt. Het zou iets van 500 - 600 euro kosten (spuiten in kleur inclusief) en dat vind ik nog wel doenbaar. Omdat er LPG in de auto heeft gezeten (heel kort, volgens mij heeft hij er nauwelijks 100km op gereden), zit er ook een rij gaatjes in de vloer, waar de leiding was vastgeschroefd. Die laat ik dan natuurlijk ook gelijk dichtmaken.

Gisteren kon ik eens zo'n ondermat van een 240 bekijken en dat lijkt me inderdaad wel wat om ook in de Amazon te leggen. Nu dus maar eens op zoek naar zo'n mat..

De staat van de vloer zou redelijk goed moeten zijn. Aan bestuurderskant zit wat oppervlakkige roest waar de plaat omhoog buigt richting schutbord. Op die plaats heb ik de mat deels verwijderd, maar omdat die stevig vastgekleefd zat, is de lak hier en daar wat beschadigd geraakt. En op die plaatsjes ontstaat natuurlijk ook weer oppervlakkige roest. Al bij al valt het goed mee, maar het moet maar eens goed geschuurd en gelakt worden voor het erger wordt. Natuurlijk.. de rest van de bodem zit nog onder de isolatiemat (en daarom hebben plaatjes nu weinig zin), dus het kan altijd nog tegenvallen.

Ohja: er komt idd een beetje water binnen via de voorruit, dus dat probleem wegnemen staat wel degelijk op de lijst. Maar daarvoor wil ik de auto eens naar Dries brengen. Dat is niet voor onmiddellijk, maar de Amazon wordt overdekt gestald en komt in principe enkel buiten bij droog weer.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Saskia De Vos
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2016 11:30 #158442 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Welke vloerbedekking / ondertapijt / isolatie?
@ Arnold: jouw oplossing vind ik ook heel netjes! Een Kwantum hebben we niet in België, maar ik zal eens rondkijken op de bouwmarkten die er wel zijn.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
24-02-2016 16:53 #158463 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Welke vloerbedekking / ondertapijt / isolatie?
Saskia,
Het tapijt wat ik heb gebruikt verwerk je ook heel gemakkelijk. Ik heb delen aan elkaar genaaid en door de structuur zie je daar niets van. Ook lijmen gaat goed.
Ik moet naar aanleiding van jouw topic over het verven met HG ook eens kijken of ik daarmee verkleurde delen van het interieur kan opfrissen. Zou gemakkelijk moeten zijn, het is (verbleekt) zwart en het blijft zwart.
Groeten, succes,
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD