Snelheidsmeter Amazon schiet heen en weer!

• Thijs Schnater
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2013 17:23 #125973 door Thijs Schnater
Beantwoord door Thijs Schnater in topic Snelheidsmeter Amazon schiet heen en weer!
Ik heb de meter weer in elkaar gezet, en terug gebouwd in de Amazon, vooral omdat ik de auto gewoon als dagelijks vervoer nodig heb. Zoals je op de onderstaande youtube film kunt zien tikt de snelheidsmeter niet meer als een dolle heen en weer. Dit komt omdat ik het wieltje op heb geschuurd met een schuurspons. Ook werkt de afstandsmeter, al heb ik nog niet gecontroleerd of de afstand ook daadwerkelijk klopt. Het is echter nog wel een verschil van ±50 km/h. Zou dit aan het veertje kunnen liggen, Ronald?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-04-2013 18:48 #125974 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Snelheidsmeter Amazon schiet heen en weer!
Als ik je filmpje zo ziet klopt je afstandmeter ongeveer.
Je rijd gemiddeld 80? En je legt in 40sec een km af. Dat komt plusminus overeen. (Even snel gerekend, 900m in 40 sec is 80km/h)

Dit kan inderdaad aan je veertje liggen, maar ook dat de afstand tussen je magneet en je tellerrol te groot is.

Aangezien je voor het poetsen de teller helemaal uit elkaar hebt gehaald kan je wat (per ongeluk) veranderd hebben.

• Thijs Schnater
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2013 00:20 #125989 door Thijs Schnater
Beantwoord door Thijs Schnater in topic Snelheidsmeter Amazon schiet heen en weer!
Ik ben in ieder geval al blij dat mijn kilometerteller nu werkt. Zal nog wel eens testen of de afgelegde afstand ook echt klopt. Kan ik eindelijk achter mijn gemiddelde verbruik komen!

Ik zet dit projectje even op de achterbrander. Wanneer ik er weer mee ga beginnen, dan zal ik hier een berichtje plaatsen. Ronald, jij in ieder geval al bedankt!

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-04-2013 12:32 #126039 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Snelheidsmeter Amazon schiet heen en weer!
Heel erg graag gedaan!

ik zal contact met je opnemen als ik een eerste opzet heb voor een calibreer tool.

• Piet Boer
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
17-04-2013 21:53 #126200 door Piet Boer
Beantwoord door Piet Boer in topic Snelheidsmeter Amazon schiet heen en weer!
Thijs,

Kun je nog wat tips geven over het in- en uitbouwen van de snelheidsmeterunit.
Ik ga dit binnenkort ook doen omdat mijn kilometerteller is vastgelopen.
Alvast bedankt,

Piet

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD