Houten Nardi stuur te repareren?
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-03-2013 19:52 #124315
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Houten Nardi stuur te repareren?
Boele,
Voor epoxy zou ik niet naar een bouwmarkt gaan. Beter naar een watersportwinkel. Daar hebben ze er ook verstand van.
Als vulmiddel zou je ook schuurstof van de houtsoort van je stuur kunnen gebruiken. Zie je er absoluut niets van. En het voordeel van epoxy is, dat het gedeeltelijk in het hout trekt. Daardoor lijmt het perfekt en is er geen druk nodig voor de lijmverbinding. Als je dan met heldere epoxyhars aflakt, glimt het als een spiegel en is een sterke afwerklaag.
Succes, Ben
Voor epoxy zou ik niet naar een bouwmarkt gaan. Beter naar een watersportwinkel. Daar hebben ze er ook verstand van.
Als vulmiddel zou je ook schuurstof van de houtsoort van je stuur kunnen gebruiken. Zie je er absoluut niets van. En het voordeel van epoxy is, dat het gedeeltelijk in het hout trekt. Daardoor lijmt het perfekt en is er geen druk nodig voor de lijmverbinding. Als je dan met heldere epoxyhars aflakt, glimt het als een spiegel en is een sterke afwerklaag.
Succes, Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-03-2013 21:41 #124321
door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Houten Nardi stuur te repareren?
Ik zou het aflakken toch niet met epoxy doen, de meeste epoxy's zijn matig UV bestendig, hierdoor krijg je op den duur verkleuring.
Het aflakken zou ik toch echt met een goede blanke lak doen, bijvoorbeeld
www.epifanes.nl/nl/products/blanke-lakken/
Nog een adres, www.polyservice.nl en nog een, www.mrboat.nl/
Het aflakken zou ik toch echt met een goede blanke lak doen, bijvoorbeeld
www.epifanes.nl/nl/products/blanke-lakken/
Nog een adres, www.polyservice.nl en nog een, www.mrboat.nl/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.