Houten Nardi stuur te repareren?
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Als je het echt perfect wilt hebben dan moet je het naar Luca Spolaore opsturen ( www.ilvolanteinlegno.it/i-volanti-in-legno/ )
Hij heeft ook mijn GT-stuur gedaan (bakeliet vervangen door hout) en de wielen van de Alfa en de Aston. Allemaal eindeloos perfect. Wat ik zie op de foto's is namelijk niet te herstellen en een echt Nardi-wiel verdient het om in de oude glorie hersteld te worden. Het is helaas niet goedkoop. Anders zou je ook eens kunnen informeren bij een scheepstimmerman. Die hebben ook trucs om het in ieder geval weer toonbaar te maken.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Maikel Groener
-
- Platinum lid
-
succes
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Mijn heeft bij het afbouwen van zijn zeilboot delen van het interieur gelijmd met twee componentenlak. Deze kan zeer dun worden aangemaakt en daarmee kun je impregneren en lijmen. Ik weet niet of dit een oplossing is maar het schoot bij mij binnen als een mogelijke oplossing. Daarna met meerdere lagen dikkere twee componentenlak lakken.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Mocht het dan weer kapot gaan dan kun je altijd nog voor de dure oplossing gaan.
Als je bij een boten bouwer (die houten boten maakt of repareert) naar binnen loopt kunnen zij je vast wel helpen aan een beetje epoxy en lak, dan ben je voor een paar tientjes wel klaar.
[edit] beter lezen Arjan, botenbouwer was al vermeld....
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Goed idee van de epoxy. Met microballoons kun je de juiste dikte maken. Dus geen epoxy-lijm gebruiken maar epoxyhars. En daar ook mee afwerken. De hars laat zich verwerken als botenlak, is alleen veel harder en slijtvaster. Succe, Ben.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Ben Bergmans" schreef:
Arjan, Arnold,
Goed idee van de epoxy. Met microballoons kun je de juiste dikte maken. Dus geen epoxy-lijm gebruiken maar epoxyhars. En daar ook mee afwerken. De hars laat zich verwerken als botenlak, is alleen veel harder en slijtvaster. Succe, Ben.
Oké! Ik ga op zoek! Betere bouwmarkten?
Hoe meer kracht je op de te lijmen delen zet des te sterker de verbinding wordt.
Ik moet Teun gelijk geven, ik denk dat het heeeel moeilijk wordt....maar je kunt het altijd proberen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate