achterbank ama combi te heet gewassen??

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-04-2012 14:46 #112811 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic achterbank ama combi te heet gewassen??
Hans,

Wat je zou moeten doen en ik begrijp eigenlijk niet dat je dat al eerder hebt gedaan :? is de leuning helemaal kaal plukken. Dus rits de bekleding eraf en kijk het mechanisme is na want ik denk dat daar het probleem zit. De hendel op de leuning welk de pennen naar binnen trekt moet vanzelf dmv veerkracht weer terug komen en dit gebeurt bij jou denk in niet voldoende. Je weet nu hoe je de achterbank leuning eraf kan halen, zie je eerdere topic.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
31-08-2013 21:02 #131541 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic achterbank ama combi te heet gewassen??
Ik realiseer mij dat dit een oud topic is maar wil toch iets toevoegen voor hen die via de zoekfunctie bij dit vraagstuk terecht komen :)

Vandaag liep ik namelijk tegen het zelfde aan, ik heb de achterbak open gemaakt om te kijken waarom de linker pen minder ver naar buiten kwam dan de rechter.

Lang verhaal kort; de grendelpennen kunnen versteld worden v.w.b. hun uitsteeklengte. Dat verstellen gebeurd eenvoudig door de pennen in of uit te draaien.De pennen zijn voorzien van een plat kantje, de grendelgeleiderbus is voorzien van een gaatje haaks op de grendelbeweging.Ik vermoed dat daar een onderdeeltje gezeten heeft welke de grendelpen moet verhinderen zichzelf ongewild te verdraaien/verstellen.

De grendelpen heeft namelijk over de hele lengte een platte kant, zodoende kan een stiftje verhinderen dat de pen draait, terwijl de pen wél heen en weer kan schuiven.Ik heb gewoon M5 getapt in de gaatjes van de grendelpengeleiders en er een stukje schroefdraad in gedraaid.De grap is dat de grendelpengeleider een stukje uit de rugleuning steekt en daar kan dan een stukje rubber omheen om te voorkomen dat de leuning gaat liggen klapperen.

Ik vermoed dat het stukje rubber gelijktijdig het palletje/stiftje op z'n plek houdt waar de platte kant mee wordt geborgd.
Waarschijnlijk is een stukje kachelslang al toereikend als vervangingsrubbertje.

Ik realiseer mij dat foto's makkelijker waren geweest maar ik loop niet de hele dag met een camera rond.

Resumé; de leuning hoeft NIET uit elkaar om de grendelpen-uitsteeklengte (opnieuw) af te stellen.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD