achterbank ama combi te heet gewassen??

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2012 16:44 #112213 door Hansw
hallo allemaal,
Bij deze een raar probleempje. In onze combi zit een achterbank (leuning) die gekrompen lijkt. De twee originele steuntjes waar de bovenste pennen in moeten grijpen lijken te wijd uit elkaar te staan. De achterbank leuning zit goed in de onderste twee scharnierpunten. Toch grijpt hij maar net in de vergrendeling. Heeft een van jullie een idee wat de oplossing zou kunnen zijn (of de oorzaak?).
Ik hoorde eens dat de achterbank van een 145 nagenoeg hetzelfde is, maar of die erin zit, weet ik niet. zou dat het kunnen zijn?
Groeten,
Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2012 21:12 #112218 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic achterbank ama combi te heet gewassen??
Een 145 achterbank is toch wel verschillend van een amazon. Zal niet passen is te breed en heeft een heel ander mechanisme om te ontgrendelen.

Als het wel past dan is dit nieuw voor mij, dan kan een 245 achterbank er ook in die is weer voor 90% gelijk aan een 145. De achterbanken werden ook in leer geleverd en met middenarm steun, weer een beetje meer luxe in de combi. ;)

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2012 22:59 #112219 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic achterbank ama combi te heet gewassen??
Zitten er nog rubbers aan de twee pennen? Deze horen daar te zitten, en als ze missen zou het zomaar kunnen zijn dat dat de overblijvende ruimte verklaard.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2012 23:11 #112222 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic achterbank ama combi te heet gewassen??
Is de bovenzijde soms krom?

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2012 19:20 #112289 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic achterbank ama combi te heet gewassen??
He Daan, er zitten geen rubbers meer aan, alleen en stalen pennetje die uit de bank komt. ongeveer 10mm rond. maar je draait ze wel nagenoeg helemaal in de bank als je de ontgrendeling verdraait.
het lijkt me sterk dat daar nog extra rubbertjes overheen kunnen (en dat die dan ook nog de vergrendeling verzorgen??) :cry:

en Niek, nee, de bank of het mechanisme is niet krom. ik kan hem prima verdraaien, en ze komen links en rechts evenver naar buiten toe..

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2012 19:35 #112292 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic achterbank ama combi te heet gewassen??
Het zou (theoretisch) ook kunnen dat de combi bovenaan te breed is.. misschien eens met een meetlint met een andere combi vergelijken? (breedte van bankje en afstand tussen de steuntjes)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2012 20:13 #112294 door Hansw
erik, is een goeie,.. maar al gedaan. is exact even breed als de andere combi..

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-04-2012 21:48 #112303 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic achterbank ama combi te heet gewassen??

Het zou (theoretisch) ook kunnen dat de combi bovenaan te breed is.. misschien eens met een meetlint met een andere combi vergelijken? (breedte van bankje en afstand tussen de steuntjes)

:) ik heb ze wel is korter en smaller en platter gezien maar breder neh da kan nie, ja uitbouw setje erop maar dan is ie uitwendig breder.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2012 15:55 #112785 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic achterbank ama combi te heet gewassen??
Zou je met wat opvulringetjes een beter afstelling kunnen krijgen?

Amazon Combi '66

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-04-2012 13:30 #112808 door Hansw
Ha Marcel, met opvulringen lukt het niet, de bevestiging van de vanger zit net naast de achterste zijruit, ook met een bout verticaal. en die kun je maar beperkt (naar binnen) verstellen. de pennen uit de bank kan ik ook niet verder naar buiten plaatsen. ik zit te denken om hier een gat in te boren, draad in te tappen, en daar een verloopje in te draaien, met dezelfde buitendiameter en een mm of 8 langer. (maar dat verzwakt wel de constructie, hoop ik nooit uit te testen.. maar goed)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD