Veiligheid (gordels en stoelen) in P1800 '67
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
Heb nog een setje schuine liggen vanuit de (achter) 144. Ga het ook zo doen.
Zou je het schematisch willen tekenen met montage handleiding, als je het goed vindt willen we de methode 'Dortangs' op de site van het P1800 Register plaatsen.
Ed van der Zee, coördinator P1800 Register VKV
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Bas Scholte in (GAST)
- Junior lid
-
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden
eindelijk tijd gevonden voor m'n gordels en ze ingebouwd in mijn p1800, volgens de methode van Rudi. Wat mijn betreft een perfecte oplossing, waarvoor hartelijke dank Rudi!!
zie hieronder het resultaat van mijn knutselwerk, mocht er iets niet goed lijken, laat het me aub weten...
groeten Bas
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Bas Scholte in (GAST)
- Junior lid
-
"N.M. de Boer" schreef:
Wanneer u - nu u kennelijk weer wat tijd heeft gevonden- zo vriendelijk wil zijn uw herhaalde toezeggingen mij te bellen eens gestand te doen,zal ik dat zeer op prijs stellen.
Geachte heer de Boer, ik weet niet of dit forum de plek is om mij te verantwoorden tav mijn prioriteiten en tijd die ik wens vrij te maken u binnen een (overigens niet door mij toegezegde) termijn terug te bellen. Maar ik kan u verzekeren dat ik u contact over de hoofdsteunen op het moment dat ik daar aan toe ben. Het staat u uiteraard vrij de hoofdsteunen aan een ander te verkopen als de gelegenheid zich voordoet.
Ik vertrouw u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd en neem nog contact met u op.
Vriendelijke groet
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Lastig te zien op de foto.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Bas Scholte in (GAST)
- Junior lid
-
"R.W. Dortangs" schreef:
Hallo Bas, ik zou, zoals ik al beschreven heb, een verstevigingsplaat aanbrengen die de eventuele krachten niet alleen op deze smalle steeg plaatwerk laat werken. Gewoon een stevige plaat mee vastschroeven die ook door het plaatwerk verder naar beneden heen vastgeschroefd zit. Op zijn minst een echt grote schijf tussen de huidige boutkop en het plaatwerk mee vast schroeven (maar dat vind ik zelf eigenlijk te weinig). Nu is er het niet ondenkbeeldige gevaar dat er bij grote krachten de boutkop door de plaat getrokken wordt of het smalle plaatstuk niet stevig genoeg blijkt. Groeten, Rudi
Hallo Rudi,
tja ik twijfelde al... je hebt (uiteraard) gelijk ik ga er naar kijken en ga het aanpassen om het zo veilig mogelijk te krijgen.
Thanx voor de terugkoppeling!
gr Bas
- Bas Scholte in (GAST)
- Junior lid
-
"Boele Braaksma" schreef:
Heb je tussen de panelen en het plaatwerk een dun houtje of iets dergelijks geplaatst zodat de gordel niet in het zijpaneel snijdt?
Lastig te zien op de foto.
Dag Boele,
ik snap niet helemaal wat je bedoeld. De riem gaat nu vrij soepel tussen de panelen door...
tussen het bovenste paneel (achter de riem langs) en onderste paneel (gaat voor de riem langs)...
gr Bas