Afslaginstelling richtingaanwijzer

Lees meer
01-09-2018 16:41 #178732 door Jan Plovier
Beantwoord door Jan Plovier in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer
Dank je voor de youtube video! Dit is de oplossing voor mijn probleem!

Coupé '69, Combi '64, P1800S '67

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2019 14:55 #181325 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer
Kom nu tot de ontdekking dat deze genoemde vork niet in mijn Amazon zit. Hierdoor blijft mijn richtingaanwijzer dus niet staan. Iemand een idee van het bestelnummer van deze vork?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2019 15:15 #181326 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer
Overigens zit er wel een wit plastic kapje (nok op de achterzijde stuurwiel geclickt? is dit een vervanger voor de metalen vork? of heeft deze hier niets mee te maken? Ben in verwarring nu Op het youtoube filmpje van Joost Buiting wordt er duidelijk een metalen vork getoond die bij mij ontbreekt?
Hoor het graag Hans de Graaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2019 21:03 - 14-01-2019 21:10 #181365 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer

Hans de Graaf (GAST) schreef : Overigens zit er wel een wit plastic kapje (nok op de achterzijde stuurwiel geclickt? is dit een vervanger voor de metalen vork? of heeft deze hier niets mee te maken? Ben in verwarring nu Op het youtoube filmpje van Joost Buiting wordt er duidelijk een metalen vork getoond die bij mij ontbreekt?
Hoor het graag Hans de Graaf

Hans, bij mijn amazon uit ‘69 (met gedeelde stuurkolom) heb ik ook een wit busje met nokjes. Ik weet niet of je ook dezelfde stuurkolom hebt? Bij mij was het busje wat ingesleten door de pootjes van de richtingaanwijzer. Ook was de stuurkolom wat naar beneden gezakt en daardoor was de bus niet netjes uitgelijnd met de pootjes van de richtingaanwijzer. Ik heb de hele kolom wat naar boven getrokken, een beetje extra ruimte gemaakt met een vijltje op de witte bus en het systeem van de richtingaanwijzer wat schoon gemaakt en ingevet met teflon-spray.
Kijk eens in het onderdelenboek (bij het juiste bouwjaar!) welke onderdelen er moeten zitten, probeer na te gaan hoe het werkt en of het een en ander goed uitgelijnd is!
Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2019 13:12 #181369 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer
Dankje Rens voor de aanvulling, inmiddels bij Nordicar een metalen vork gehaald, deze nog even polijsten en invetten. Goede tip denk dat ik de stuurkolom iets afstel om exact op de juiste hoogte te komen voor de pootjes van de richtingaanwijzer. De plastic witte dop was ingescheurd en ingesleten plus dat deze niet goed gemonteerd was.

De inkeping voor het palletje op het stuur moet om half zes staan begreep ik. Vanmiddag even polijsten en kijken of het probleem nu opgelost is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2019 23:02 #181379 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer
Je had het eerst over een witte bus die je nu gaat vervangen voor een metalen vork. Ik weet niet of beide systemen uitwisselbaar zijn, maar als ik in de onderdeelboeken kijk zie ik bij de B18 die metalen vork, en bij de B20 de witte plastic bus. Welke amazon (bouwjaar) heb je?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2019 09:51 #181382 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer
Rens mijn Amazon is van 1966.
Er zit een B20 motor in Inderdaad probeer ik vandaag de metalen vork uit. Als ik deze los monteer over de stuuras functioneert de richtingaanwijzer nog niet goed. mogelijk wel als ik het stuur terug monteer want dan komt de vork wat dieper te zitten. Heb wel gezien dat de witte kap iets dikker is. Volgens Nordicar is dit uitwisselbaar maar de praktijk zal het moeten uitwijzen. Zou de inkeping van de witte plastic dop ook op half zes moeten staan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2019 11:26 #181394 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer
Rens,
Operatie nog niet geslaagd en ja de plastic ring en metalen vork zijn uitwisselbaar, voordeel van de metalen haak is dat deze niet scheuren wat bij mij wel het geval was. Maar goed de richtingaanwijzer werkt nog steeds niet goed en blijft dus niet staan bij uitslag. Zal er dus toch aan moeten geloven een nieuwe richtingaanwijzerschakelaar te kopen. Bij Nordicar zijn ze nieuw leverbaar voor € 139,-
Nu nog even naar de claxon kijken want na de renovatie van de claxonring schuimrubber ring vernieuwd en metalen ringen opgeschuurd nog steeds geen werkende claxon. Zal de 2 claxons er afhalen en kijken of ik ze kan renoveren want vindt de nieuwe set wat aan de dure kant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2019 14:13 - 17-01-2019 23:39 #181395 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer
Is het veertje nog heel? die wil wel eens stuk gaan.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
17-01-2019 19:19 #181402 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Afslaginstelling richtingaanwijzer
Hans, bij de VKV kost de schakelaar 657317 112 euro voor leden; wellicht een ideetje om nu lid te worden? krijg je nog een mooi blad met o.a. technische artikelen en heb je inzake in alle technische documentatie.

Veel succes,
gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.