Extra metertjes
- Terwindt
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-01-2011 00:36 #99545
door Terwindt
Extra metertjes is gemaakt door Terwindt
Het is een beetje dubbel omdat ik nu niet goed weet of dit nu bij interieur of motor past.
Maar goed ik heb 3 kleine etra metertjes aangeschaft die ik in mijn '69 amazon met b20 aan het plaatsen ben.
Nu wilde ik informeren wat de beste aansluit plaats voor de oliedruk (mechanische) en watertemperatuur zou zijn.
Zijn hier al aansluitingen die ik met een tstukje kan aftappen naar de metertjes en waar vind ik die.
Alle tips zijn welkom.
De andere meter (volt) is uiteraard niet zo moeilijk
.
Alvast bedankt....foto's volgen
Maar goed ik heb 3 kleine etra metertjes aangeschaft die ik in mijn '69 amazon met b20 aan het plaatsen ben.
Nu wilde ik informeren wat de beste aansluit plaats voor de oliedruk (mechanische) en watertemperatuur zou zijn.
Zijn hier al aansluitingen die ik met een tstukje kan aftappen naar de metertjes en waar vind ik die.
Alle tips zijn welkom.
De andere meter (volt) is uiteraard niet zo moeilijk
.Alvast bedankt....foto's volgen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-01-2011 15:22 #99566
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Extra metertjes
Voor die oliedrukmeter zou je de aansluiting kunnen gebruiken waar nu de 'geen-oliedruk-schakelaar' zit: die dus het olielampje op het dashboard laat branden als er een te lage oliedruk gemeten wordt. Dan moet je inderdaad wel een t-stukje plaatsen.
Die sensor zit aan de stuurboord kant van de motor (dus als je tegen de bumper staat en naar de motor kijkt aan de linkerkant), ongeveer in het midden van het blok (zowel in horizontale als verticale richting). En is simpel te herkennen aangezien er een elektrische draad van die schakelaar richting dashboard loopt.
Weet je al hoe je de metertjes aan je dashboard gaat bevestigen? Vaak zie je dat men een paneeltje onder het dashboard plaatst, onder het asbakje. Daar zitten al wat schroeven zodat je zonder in het dashboard te boren de meters kunt bevestigen. :idea:
Die sensor zit aan de stuurboord kant van de motor (dus als je tegen de bumper staat en naar de motor kijkt aan de linkerkant), ongeveer in het midden van het blok (zowel in horizontale als verticale richting). En is simpel te herkennen aangezien er een elektrische draad van die schakelaar richting dashboard loopt.
Weet je al hoe je de metertjes aan je dashboard gaat bevestigen? Vaak zie je dat men een paneeltje onder het dashboard plaatst, onder het asbakje. Daar zitten al wat schroeven zodat je zonder in het dashboard te boren de meters kunt bevestigen. :idea:
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
12-01-2011 16:36 #99567
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Extra metertjes
Stuurboord in een linksgestuurde auto...
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Terwindt
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-01-2011 18:53 #99570
door Terwindt
Beantwoord door Terwindt in topic Extra metertjes
haha ja inderdaad ik moest ook even dubbel denken aan stuurboord.
Maar goed dat ga ik wel vinden.
Er zat inderdaad al een paneeltje bij dat ik onder de verwarming bediening heb bevestigd.
Ik zal er een fotootje van maken en plaatsen.
Nog een goede tip voor het plaatsen van de water temp sensor? Deze zit vast aan het tellertje en is denk ik een anderhalve meter lang. Kan dus niet bij de radiotor komen oid.
alvast bedankt
Joey
Maar goed dat ga ik wel vinden.
Er zat inderdaad al een paneeltje bij dat ik onder de verwarming bediening heb bevestigd.
Ik zal er een fotootje van maken en plaatsen.
Nog een goede tip voor het plaatsen van de water temp sensor? Deze zit vast aan het tellertje en is denk ik een anderhalve meter lang. Kan dus niet bij de radiotor komen oid.
alvast bedankt
Joey
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2011 09:46 #99586
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Extra metertjes
Een watertemperatuurmeter zit toch al origineel in de auto. Ben je er zeker van dat het niet een olietemperatuurmeter is (aan hogere eindtemperatuur te zien)? Voor water heeft een tweede meter weinig zin, dan zou je de plek van de originele meter kunnen nemen (op de kop bij het schutbord) of als je er twee wilt hebben iets knutselen (op de plek waar het dekseltje rechtsvoor tegen de kop zit, als je lpg hebt is dit echter meestal voor een slangaansluiting gebruikt, bij inspuiting zit hier de bypassluchtschuif gemonteerd). De olietemperatuur wordt meestal in de carterpan gemeten, dit is bij de P1800 origineel het geval (andere carterpan met schroefdraadgat, maar met wat werk ook zelf wat te maken).
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Terwindt
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-01-2011 15:21 #99601
door Terwindt
Beantwoord door Terwindt in topic Extra metertjes
Het is inderdaad een tweede water temp meter (zat in een setje met 3 tellertjes.)
Die op de kop had ik inderdaad al gevonden.(toevallig een gas kop gekocht vandaar dat ik m zag zitten)
Dus eventjes uitzoeken hoe we deze gaan oplossen.
Nog 1 vraagje voor de olie druk zit deze onder de spruitstukken?
MVG
Joey
Die op de kop had ik inderdaad al gevonden.(toevallig een gas kop gekocht vandaar dat ik m zag zitten)
Dus eventjes uitzoeken hoe we deze gaan oplossen.
Nog 1 vraagje voor de olie druk zit deze onder de spruitstukken?
MVG
Joey
14-01-2011 16:16 #99605
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
De oliedrukzender zit net vóór het oliefilter, onder de spruitstukken.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Gijs Kirkels (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-03-2011 00:25 #101342
door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic Extra metertjes
kun je met het "geen-oliedruk-lampje" ook verschillende waarden laten meten op een tellertje met kg/cm²?
en moet 50 lb/o ongeveer gelijk staan aan 3 kg/cm², want ik heb een meter op het oog die dat aangeeft, lijken me fijnere waarden.
en waar kun je de olietemperatuur vandaan halen? want ik kwam op tinustechniek de oliedruk én temperatuurzender tegen die je tussen het blok en het oliefilter schroeft. ik heb er geen ervaring mee maar zou niet weten waar je anders de olietemperatuur vandaan haalt.
iemand anders wel bekend? dit is hem:
en moet 50 lb/o ongeveer gelijk staan aan 3 kg/cm², want ik heb een meter op het oog die dat aangeeft, lijken me fijnere waarden.
en waar kun je de olietemperatuur vandaan halen? want ik kwam op tinustechniek de oliedruk én temperatuurzender tegen die je tussen het blok en het oliefilter schroeft. ik heb er geen ervaring mee maar zou niet weten waar je anders de olietemperatuur vandaan haalt.
iemand anders wel bekend? dit is hem:
11-03-2011 08:19 #101343
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Voor zover ik weet, zijn het altijd twee aparte meters, voor druk en temperatuur. Je kunt de oliedruk schakelaar vervangen voor een meter, of met een Y-stukje kan je ze allebei monteren. De adapter die je laat zien, kan tussen blok en filter gemonteerd worden. Of zitten de twee zenders daarin gemonteerd?
Voor weergave kan je inderdaad kiezen tussen lb/sq inch of bar.
Voor weergave kan je inderdaad kiezen tussen lb/sq inch of bar.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Gijs Kirkels (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-03-2011 12:48 #101396
door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic Extra metertjes
ja ik geloof dus dat daar 2 zenders in zitten, da's het mooie.
op tinustechniek staat het volgende:
"Voor de extra oliedruk en -temperatuursensoren zijn ook adapters leverbaar: deze worden tussen blok en oliefilter geschroefd, zodat de orginele sensor van het waarschuwingslampje in tact kan blijven. "
zie: www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-diversen.html
nou vraag ik me dus af hoe ik de zaak moet aansluiten, en of de kabels bijv. direct van die zender naar het metertje kunnen en daar dan nog een plusje heen oid.
iemand daar een aansluitschema voor??
op tinustechniek staat het volgende:
"Voor de extra oliedruk en -temperatuursensoren zijn ook adapters leverbaar: deze worden tussen blok en oliefilter geschroefd, zodat de orginele sensor van het waarschuwingslampje in tact kan blijven. "
zie: www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-diversen.html
nou vraag ik me dus af hoe ik de zaak moet aansluiten, en of de kabels bijv. direct van die zender naar het metertje kunnen en daar dan nog een plusje heen oid.
iemand daar een aansluitschema voor??