snelheidsmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2005 21:06 #75085 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Henk,kun je mij ook dat artikel sturen? eugenwulff(a)zonnet.nl b.v.d

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2005 21:18 #75084 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Bedankt Henk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2005 23:28 #75083 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
Ik heb ook belangstelling voor dat stuk.
Mijn teller wijst veel te veel aan.
Kort geleden een meting gedaan met een GPS systeem, en vanaf 50 mijl per uur heb ik een afwijking op de teller van wel 20%!!!
Lagere snelheid alleen maar erger!
Voorbeeld; rijd ik 50, teller wijst 64, idem 73, teller wijst 88! idem 100 teller wijst 121! Alles uiteraard al omgerekend van mijl naar kilometer.
Auto is ama combi, B18D, overdrive, californische oorsprong.

Alvast bedankt,
groet Yvan
Kan iemand vertellen of de conditie van de motor hier iets mee te maken heeft? En in hoeverre verhoudt zich het toerental tot de km per uur. Dit zou toch een vast en rechtlijnig verloop moeten zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2005 10:43 #75082 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter
<i>"Kan iemand vertellen of de conditie van de motor hier iets mee te maken heeft? En in hoeverre verhoudt zich het toerental tot de km per uur. Dit zou toch een vast en rechtlijnig verloop moeten zijn?"</i><br>
Conditie van de motor heeft er niks mee te maken, zoals je zelf ook al aangeeft, is de relatie snelheid en motortoerental een rechtlijnig verloop (bij een automaat niet helemaal, vanwege verschillende mate van slip, maar bij een handbak uiteraad wel).
Bij een handbak, 4e versnelling, 4.1 differentieel, 165/80/R15 banden (goed op spanning) en 100 km/u draait de motor 3375 toeren (wellicht heel iets meer omdat de band door het gewicht van de auto heel iets afplat). Als je dus een (correcte) toerenteller hebt kun je dus doorekenen wat deze zal aangeven bij andere snelheden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.