snelheidsmeter amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2005 16:26 #77052 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter amazon
Hallo Rob,

De snelheidsmeter geeft ongeveer 30% teveel aan, terwijl de KM-teller vrij aardig klopt. Dus als ik in werkelijkheid 100 km/uur rijdt, geeft de snelheidsmeter 130 km/uur aan, maar de teller telt wel de werkelijke km's ipv 30% teveel (gechekt mbv hectometerpaaltjes langs de snelweg, over een afstand van bijna 30 km, klopt de teller binnen 1 km)

Het is dus zo dat het goede tandwieltje in de versnellingsbak zit, en de bandenmaat is ook OK immers de KM teller en dagteller kloppen. Het is echt de snelheidsmeter die 30% teveel aangeeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2005 16:52 #77051 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter amazon
zit de rol niet gedraaid? maw is het een procentuele afwijking of een constante afwijking. anders is het misschien mogelijk de rol in de juiste stand te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2005 17:03 #77050 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter amazon
Eugen, het is een procentuele afwijking, als ik op de teller 65 rijdt, rijdt ik in werkelijkheid 50. ALs deze afwijking constant zou zijn, kan ik nooit ruim 180 halen op de teller. Ik hoop dat iemand op dit forum weet hoe de rol werkt, en of deze te calibreren is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2005 20:18 #77049 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter amazon
Toon,een andere optie is dan misschien een meter uit een sloop amazon te proberen als je dan dezelfde waarden krijgt weet je iig waar je verder moet zoeken. De meter hoef je dan niet helemaal in te bouwen maar gewoon de km-teller-kabel erop schroeven.Misschien heeft iemand er een los liggen die je kunt lenen. succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-10-2005 21:59 #77048 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter amazon
Ik heb het zelfde probleem, ongeveer zelfde afwijking (gecontroleerd met GPS systeem).
Met een paar felgekleurde plakkertjes voor 50, 80, 100, 120 is 't ook duidelijk.
Overigens geeft mijn mitsubishi van 5 jaar oud ook 8% teveel aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-10-2005 08:02 #77047 door
Beantwoord door in topic snelheidsmeter amazon
Het voorstel om een andere teller uit de sloop te proberen lijkt mij een goede optie om het probleem te analyseren. Gezien de tellerstand juist werkt denk ik dat vervanging de enige optie is. Ik heb wel een liggen. Woon in Eelde bij Groningen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.