teller

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2006 21:33 #80695 door
Beantwoord door in topic teller
Platic ringetje lijkt mij niet tegen de olie lekkage maar eerder een glijhuls voor de binnekabel. (Er zit ook nog een olie keering op de teller aandrijver.)
Ik heb met de leverancier gebeld en gevraagd of ie de teller kabel op wou meten; hij kwam op de zelfde maten uit als mijn kabel.
Kabel zit nu vanaf de tellerzijde erin (zie ook de foto) Kabel valt nu niet in de aandrijver....
montage van de binnenkabel is dus ok.
Verder heb ik bij montage van de OD kabel de kabel aan de 4 bak kabel geknupt en zo de nieuwe kabel erdoor getrokken, zodat ik wist dat de kabel de goede route zou volgen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2006 23:01 #80694 door
Dat wordt dan knutselen... hopen dat het niet extra snel slijt dan. Toch snap ik niet dat het bij jou niet werkt en bij mij wel. Mijn kabel is van een of andere duitse fabrikant(plastic zakje met rode opdruk geloof ik)stond nergens volvo op en de moer naar de bak paste niet geweldig.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 19:54 #80693 door
Ik heb een originele Volvo OD tellerkabel....
Hoe heb ik het opgelost:
Ik heb 4 M3 O-ringen over de binnenkabel heengeschoven tot aan de aanslag.
(Dus gemonteerde Bi+Bui kabel vanaf de OD zijde).
speling op de binnenkabel is nu nog maar enkele mm aan de teller zijde ipv een mm of 6.
Het geratel is nu weg, de naald is lekker stabiel en het loopt allemaal weer soepel.
Wat nu de oorzaak was van dit probleem weet ik niet maar het is opgelost.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD