- Berichten: 31
Arjen stelt zich voor.
- Arjen Roelse
- Junior lid
-
- Allround beunhaas
Minder
Meer
26-05-2022 12:32 #199127
door Arjen Roelse
Gisteren kon ik de voorpret niet meer handelen en heb ik de kleppen uit de kop gehaald en ben ik druk aan de slag gegaan. Best bizar hoeveel materiaal je weg kunt halen eigenlijk. Begrijp nu ook wel dat er best veel te halen valt!
" Veni vidi fixi "
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Arjen stelt zich voor.
Gisteren kon ik de voorpret niet meer handelen en heb ik de kleppen uit de kop gehaald en ben ik druk aan de slag gegaan. Best bizar hoeveel materiaal je weg kunt halen eigenlijk. Begrijp nu ook wel dat er best veel te halen valt!
" Veni vidi fixi "
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 260
26-05-2022 13:48 #199128
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Arjen stelt zich voor.
Hoi Arjen, is dit een B20E of F kop? Ik ben benieuwd naar jouw plan welk inlaat en uitlaatspruitstuk je gaat gebruiken. Je blijft LPG rijden, maar is benzine ook een optie in jouw plan?
Groeten Albert.
Groeten Albert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Junior lid
-
- Allround beunhaas
Minder
Meer
- Berichten: 31
26-05-2022 14:18 #199129
door Arjen Roelse
het is een F kopje en inlaatspruitstuk zie foto.
uitlaat nog niet helemaal over uit.... 421 of 4 in 1
LPG sowieso voor normaal gebruik.
benzine misschien wat meer voor sportief, blijft toch iets koeler.
" Veni vidi fixi "
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Arjen stelt zich voor.
het is een F kopje en inlaatspruitstuk zie foto.
uitlaat nog niet helemaal over uit.... 421 of 4 in 1
LPG sowieso voor normaal gebruik.
benzine misschien wat meer voor sportief, blijft toch iets koeler.
" Veni vidi fixi "
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 260
26-05-2022 14:56 #199130
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Arjen stelt zich voor.
Hoi Arjen, je maakt er een beest van, maar de efficiëntie van het blok word hierdoor verbeterd, en dat komt weer ten goede aan het brandstof verbruik. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Succes met de verdere uitvoering van jouw plan.
Groeten Albert.
Groeten Albert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Junior lid
-
- Allround beunhaas
Minder
Meer
- Berichten: 31
26-05-2022 22:16 #199132
door Arjen Roelse
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 17681-dummy
-
- Premium lid
-
- Ouwe meuk is leuk
Minder
Meer
- Berichten: 104
27-05-2022 10:19 #199135
door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Arjen stelt zich voor.
Ik zie dat je de klepgeleiders van de uitlaatkleppen serieus bewerkt hebt en die van de inlaatzijde minder. Mag ik vragen of je dat zonder nadelige gevolgen straffeloos kunt doen? Waarom die van de uitlaatkleppen heel kort en die van de inlaat minder? Het ziet er indrukwekkend uit namelijk. Gr Yuri
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Junior lid
-
- Allround beunhaas
Minder
Meer
- Berichten: 31
27-05-2022 10:23 #199136
door Arjen Roelse
" Veni vidi fixi "
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Arjen stelt zich voor.
Hi Yuri,
de geleiders zijn even lang alleen het uitlaatkanaal ligt dieper in de kop dan het inlaatkanaal. Dus beide kleppen hebben in principe de zelfde geleiding.
de geleiders zijn even lang alleen het uitlaatkanaal ligt dieper in de kop dan het inlaatkanaal. Dus beide kleppen hebben in principe de zelfde geleiding.
" Veni vidi fixi "
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-05-2022 10:56 #199137
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Arjen stelt zich voor.
Het lijkt me wat grofstoffelijk, je moet in ieder geval nieuwe klepgeleiders plaatsen, wat doe je verder met de kleppenring ?. Weet niet of dit wel goed gaat komen ....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Junior lid
-
- Allround beunhaas
Minder
Meer
- Berichten: 31
27-05-2022 11:02 - 27-05-2022 14:16 #199138
door Arjen Roelse
" Veni vidi fixi "
Beantwoord door Arjen Roelse in topic Arjen stelt zich voor.
Oké, ik ga toch even iets uitgebreider antwoorden. Ik vind het irritant dat er zomaar ongefundeerd dingen worden geroepen zoals dit komt niet goed.
Als ik er vertrouwen in moet hebben dat dingen goed bedoelt zijn dan ook graag een beetje vertrouwen in mijn gebeun.
www.topplocksverkstan.se/b20historiskracing.html
Ik ben al weken bezig met lezen en foto's bekijken van doorsnede, heb hele topics verteerd op Zweedse fora over B20 kopflow wedstrijden en ik denk dat ik onderhand zo'n beetje alle vindbare B20 kopflow content wel uit m'n hoofd ken.
Ook heb ik nauw contact met Tinus die overigens best aardig te spreken was over m'n flow werk. De kop gaat hierna naar hem toe om grotere zittingen en kleppen te steken etc. Ook wordt er ruimte gemaakt voor dubbele klepveren en zullen de geleiders verder ingekort worden vanwege de hoeveelheid meer lift van de nieuwe nokkenas. De geleiders zelf mankeert niets aan, ze zouden nog iets dunner mogen wat mij betreft, in originele vorm zijn ze erg lomp en houden veel flow tegen. Ben controleert het flow werk en eventueel wordt er nog wat door hem aangepast.
Er moet een flink aantal mm's van de kop af ook om de gewenste compressie verhouding te krijgen.
Het grofstoffelijke is nu eenmaal hoe het er uit ziet na zo'n behandeling zoals je kunt zien is er enorm veel materiaal weg.
Het uiteindelijke glad maken is de laatste stap maar als er grotere zittingen in komen moet er toch nog aangepast worden waarschijnlijk. Dus zou schuur/polijst werk weer deels voor niets zijn.
Als ik er vertrouwen in moet hebben dat dingen goed bedoelt zijn dan ook graag een beetje vertrouwen in mijn gebeun.
www.topplocksverkstan.se/b20historiskracing.html
Ik ben al weken bezig met lezen en foto's bekijken van doorsnede, heb hele topics verteerd op Zweedse fora over B20 kopflow wedstrijden en ik denk dat ik onderhand zo'n beetje alle vindbare B20 kopflow content wel uit m'n hoofd ken.
Ook heb ik nauw contact met Tinus die overigens best aardig te spreken was over m'n flow werk. De kop gaat hierna naar hem toe om grotere zittingen en kleppen te steken etc. Ook wordt er ruimte gemaakt voor dubbele klepveren en zullen de geleiders verder ingekort worden vanwege de hoeveelheid meer lift van de nieuwe nokkenas. De geleiders zelf mankeert niets aan, ze zouden nog iets dunner mogen wat mij betreft, in originele vorm zijn ze erg lomp en houden veel flow tegen. Ben controleert het flow werk en eventueel wordt er nog wat door hem aangepast.
Er moet een flink aantal mm's van de kop af ook om de gewenste compressie verhouding te krijgen.
Het grofstoffelijke is nu eenmaal hoe het er uit ziet na zo'n behandeling zoals je kunt zien is er enorm veel materiaal weg.
Het uiteindelijke glad maken is de laatste stap maar als er grotere zittingen in komen moet er toch nog aangepast worden waarschijnlijk. Dus zou schuur/polijst werk weer deels voor niets zijn.
" Veni vidi fixi "
Laatst bewerkt 27-05-2022 14:16 door Arjen Roelse.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-05-2022 14:30 #199143
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Arjen stelt zich voor.
Als Ben mee helpt ben ik al wat gerustgesteld ....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.