- Berichten: 35
Arjen stelt zich voor.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
-
- Allround beunhaas
Gisteren kon ik de voorpret niet meer handelen en heb ik de kleppen uit de kop gehaald en ben ik druk aan de slag gegaan. Best bizar hoeveel materiaal je weg kunt halen eigenlijk. Begrijp nu ook wel dat er best veel te halen valt!
" Veni vidi fixi "
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 173
Groeten Albert.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
-
- Allround beunhaas
- Berichten: 35
het is een F kopje en inlaatspruitstuk zie foto.
uitlaat nog niet helemaal over uit.... 421 of 4 in 1
LPG sowieso voor normaal gebruik.
benzine misschien wat meer voor sportief, blijft toch iets koeler.
" Veni vidi fixi "
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 173
Groeten Albert.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
-
- Allround beunhaas
- Berichten: 35
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Yuri Colman (GAST)
-
- Offline
- Expert lid
-
- Ouwe meuk is leuk
- Berichten: 112
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
-
- Allround beunhaas
- Berichten: 35
de geleiders zijn even lang alleen het uitlaatkanaal ligt dieper in de kop dan het inlaatkanaal. Dus beide kleppen hebben in principe de zelfde geleiding.
" Veni vidi fixi "
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjen Roelse
- Offline
- Junior Lid
-
- Allround beunhaas
- Berichten: 35
Als ik er vertrouwen in moet hebben dat dingen goed bedoelt zijn dan ook graag een beetje vertrouwen in mijn gebeun.
www.topplocksverkstan.se/b20historiskracing.html
Ik ben al weken bezig met lezen en foto's bekijken van doorsnede, heb hele topics verteerd op Zweedse fora over B20 kopflow wedstrijden en ik denk dat ik onderhand zo'n beetje alle vindbare B20 kopflow content wel uit m'n hoofd ken.
Ook heb ik nauw contact met Tinus die overigens best aardig te spreken was over m'n flow werk. De kop gaat hierna naar hem toe om grotere zittingen en kleppen te steken etc. Ook wordt er ruimte gemaakt voor dubbele klepveren en zullen de geleiders verder ingekort worden vanwege de hoeveelheid meer lift van de nieuwe nokkenas. De geleiders zelf mankeert niets aan, ze zouden nog iets dunner mogen wat mij betreft, in originele vorm zijn ze erg lomp en houden veel flow tegen. Ben controleert het flow werk en eventueel wordt er nog wat door hem aangepast.
Er moet een flink aantal mm's van de kop af ook om de gewenste compressie verhouding te krijgen.
Het grofstoffelijke is nu eenmaal hoe het er uit ziet na zo'n behandeling zoals je kunt zien is er enorm veel materiaal weg.
Het uiteindelijke glad maken is de laatste stap maar als er grotere zittingen in komen moet er toch nog aangepast worden waarschijnlijk. Dus zou schuur/polijst werk weer deels voor niets zijn.
" Veni vidi fixi "
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Offline
- Platinum-lid
-
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.