Mercedes in een Volvo Amazon

Lees meer
10-05-2021 17:28 #193922 door 09640-dummy
Mercedes in een Volvo Amazon is gemaakt door 09640-dummy
Hay allen, 

Mijn naam is Mercedes en zolang ik mij kan herinneren heeft mijn vader Volvo Amazon gereden. Hij heeft dan ook een prachtige rode Volvo Amazon uit ‘66. In 2019 kreeg hij onverwachts en op jonge leeftijd Alzheimer, en mag hij dus niet meer rijden. Hij gaat snel achteruit. Door de omstandigheden rondom de ziekte, Corona en omdat ik geen rijbewijs had heeft de Volvo 1,5 jaar stil gestaan. Maar toen ik een maand geleden de Volvo ging bekijken startte hij meteen! 
De carrosserie ziet er niet al te best uit, en er moet veel aan gebeuren. Ik wil graag ter ere van mijn vader en nu hij in ieder geval nog mee krijgt dat hij in een Volvo Amazon zit de auto opknappen, en natuurlijk ook omdat ik het zelf een prachtige auto vind! 

Dus bij deze wil ik mij graag voorstellen. Alle tips zijn hartstikke welkom! 

Groetjes Mercedes 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2021 18:14 #193937 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Mercedes in een Volvo Amazon
Welkom Mercedes!
Ik zag in je tweede topic dat je al op zoek bent naar spulletjes. Voor jou een korte rondleiding:
Als je technische zaken zoekt, kun je die vinden op het foru en onder documentatie: LINK   zie vooral het onderdelenboek (erg handig)! Daarnaast bestaat Volvo-Acadamy: LINK
Veel onderdelen zijn nieuw te koop bij de club en (vaak) goedkoper vergeleken met commerciële partijen: LINK  en vergeet de aanbiedingen niet 
Als je het op een gegeven moment tijd vindt, is het een aanrader om de auto te laten taxeren bij de club! Dat is leuk om een keer mee te maken en verstandig voor de verzekering: LINK (dat moet bij de meeste verzekeringen iedere 2 jaar)
 
Heel erg veel succes met jullie project! Technische kennis krijg je vanzelf als je sleutelt aan een Amazon. Ik begon zelf met 0,0 ervaring, maar dankzij de club kan ik de basis dingen nu zelf!

PS. post af en toe de voortgang op het forum, dat is altijd leuk om te lezen!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2021 18:18 #193938 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Mercedes in een Volvo Amazon
Welkom Mercedes, wat een triest verhaal, maar erg goed dat je de auto onder je hoede neemt!
Succes, en op dit forum kun je alle vragen stellen en alle antwoorden krijgen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2021 19:16 #194032 door 09640-dummy
Beantwoord door 09640-dummy in topic Mercedes in een Volvo Amazon
Bedankt Stijn en Tom! 

Stijn bedankt voor de heldere en duidelijke uitleg! Ik ga het zeker allemaal bekijken en hopen dat ik er wat meer verstand van krijg, maar zo te horen moet dat goed komen! 

Ik zal zeker zo nu en dan posten hoe het gaat :) 
Nogmaals bedankt! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2021 01:47 #194050 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Mercedes in een Volvo Amazon
Beste Mercedes, weet je geen iemand in jou beurt die de oude deur kan repareren cq restaureren, ik denk dat je met een deurplaat en nieuwe bodem vrij ver komt en dat is niet zo duur als de aangeboden gereviseerde deuren.

des al niet te min succes

m.vr.gr.

Johan Geers 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2021 17:32 #194052 door 09640-dummy
Beantwoord door 09640-dummy in topic Mercedes in een Volvo Amazon
Ja ik denk dat ik wel iemand ken die mij wilt helpen, dus bedankt voor de tip Johan! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.