Kogelman stelt zich voor

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
14-06-2019 23:06 #183815 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor
Het blauwe schijnsel valt op vanaf de bestuurdersstoel.
Groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
19-07-2019 16:43 #184264 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor
Via Lorenzo van SCS Car retailing uit Zwolle heb ik 2 producten van Great Lion gekocht:
eentje om chroom, koper, metaal, aluminium weer te laten shinen (Extreme Metal Polish) en een flesje Ambition Car polish met soort wax voor de lak (Carnauba en Montan wax).
Te samen met 5 microvezel doekjes.
Ik heb vakantie dus gisteren een hele dag alleen bezig geweest met alle chroom te poetsen en het resultaat vind ik verbluffend. De oxidatie verdwijnt (het hele doekje wordt zwart) en daarna komt de glans weer helemaal terug. 's Avonds merkte ik dat de hoeklampen en remlichten en de dashboard verlichting het opeens niet meer deden. Shit, dat kan toch niet door het poetsen komen? Het lag niet aan de draaibare dimfunctie vd verlichtingsknop. De bedrading onder het dashboard zag er goed uit. Eerst koffie en rustig nadenken voordat ik kabels en lampjes ga loshalen. Eerst maar eens de zekeringenkast controleren en ja hoor... een 8 amp zekering zag er niet al te fris meer uit. Deze en meteen ook de overige vervangen voor nieuwe zekeringen en er was weer licht.
Vandaag heb ik de lak behandeld. Weer een dag bezig geweest op de oprit, lekker muziekje erbij en af ten toe koffie. Bepaald geen straf. De lak glimt nu ook weer en is spiegelglad dus vuil-en waterafstotend. Tijd om weer even langs de IJssel te toeren.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2019 11:24 #184279 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Kogelman stelt zich voor
De remlichten en de dashboardverlichting zitten niet op dezelfde zekering, dus er moeten meer zekeringen stuk zijn geweest ! Wanneer de zekering voor de remlichten stuk is ,dan werken ook de claxon en de achteruitrijlichten niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
20-07-2019 11:38 #184281 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor
Ja dat viel mij ook al op Niek, van een tweede zekering liet het kopje al een beetje los vandaar dat ik meteen alle witte 8 amp zekeringen vervangen heb (deels preventief), zodat alles het nu weer doet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
31-07-2019 18:54 #184468 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor
Na een half jaar hier meegelezen te hebben, ben ik afgelopen week lid geworden van de VKV. Onze zoon heeft net zijn rijbewijs gehaald en mag nu ook officieel legaal met de Amazon toeren (wel met begeleider, omdat hij nog maar 17 jaar oud is). Binnenkort wil ik de Amazon laten taxeren, door de TC van Regio Oost (Je weet maar nooit met zo'n beginnend bestuurder in huis), maar eerst een verse APK erop want deze loopt eind augustus af. Ik ben benieuwd hoe de keurmeester er over oordeelt, verwacht eigenlijk geen gekke dingen. Ik ga ervan uit dat het wetsvoorstel dat auto's van 50 jaar en ouder niet meer APK-plichtig zijn er nog niet door is? Daarnaast is een regelmatige technische keuring nooit verkeerd, natuurlijk.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
31-07-2019 21:56 #184472 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Kogelman stelt zich voor
Fijn dat je weer lid geworden bent van de VKV Pascal; en laat die mooie amazon zo snel mogelijk taxeren via de TC van de vereniging. Kost maar 20 euro en je krijgt een waardebon van dat bedrag om bij het vko te besteden.
En dan de apk vrijstelling-je hoort hier niets meer van; het lijkt of het wetsvoorstel een stille dood is gestorven. Laat je auto keuren bij een bedrijf dat zelf een keurmeester in dienst heeft. Daar kan je ook voorkeuren en evt. gebreken zelf even verhelpen voor de definitieve apk keuring.

Veel succes met de mooie auto!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
01-08-2019 19:59 #184485 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor
Dag Cor, die taxatie gaat er zeker komen! M.b.t. De APK : ik laat mijn auto’s altijd bij mijn dorpsgarage met een Volvo-hart keuren.
Amazon en Katterug zijn daar geen onbekenden, de garage eigenaar heeft ze beide.
Groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
15-08-2019 19:13 #184723 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor

Pascal Kogelman schreef : Dag Cor, die taxatie gaat er zeker komen! M.b.t. De APK : ik laat mijn auto’s altijd bij mijn dorpsgarage met een Volvo-hart keuren.
Amazon en Katterug zijn daar geen onbekenden, de garage eigenaar heeft ze beide.
Groet,
Pascal


Inmiddels is onze Amazon getaxeerd door TC lid Gerrit ter Haar van Regio Oost van onze VKV. Het was een genoegelijke ochtend bij hem thuis. Eerst een warm onthaal met koffie en praten over Volvo's in het algemeen en de onze in het bijzonder. Gerrit legde de werkwijze vd taxateur mbv de scorelijsten toe en daarna naar buiten voor de taxatie. Al met al neemt dat wel een uur in beslag. Gerrit bekeek alle ins en outs en wist precies te vertellen wat origineel was en wat naderhand ooit vervangen is. Zelf heeft hij ook een aantal mooie oude Volvo's waar mijn zoon en ik verlekkerd naar gekeken hebben. Nadat Gerrit ook de onderkant vd auto vanuit de smeerput bekeken heeft (die er bij de onze trouwens prima uitzag), ontdekte hij dat de keerring vd achteras rechtsachter iets lekte. Dat kan doorsijpelen in de trommelremmen, daar moet dus iets mee gebeuren. Na de taxatie hebben we afscheid genomen en twee dagen later kregen we het taxatierapport toegemaild. We zijn blij met de taxatiewaarde, maar vooral met het feit dat de Amazon nu getaxeerd is op onze naam. Mocht er onverhoopt ooit iets mee gebeuren dan kan je de vervangingswaarde aantonen. Een dag later stond de APK op de rol. Op dit moment afkeur: Wegens lpg-vulslang die vervangen dient te worden en vanwege een te groot verschil in achterrem werking (waarschijnlijk olie/vet vh kapotte lager dat de trommelwerking rechtsachter beïnvloedt). Dus zal ik bij het magazijn nieuwe keerringen en remvoeringen gaan bestellen zodat de Amazon weer helemaal op punt gemaakt kan worden. Dan kan ik meteen de waardebon van 20,- euro die je krijgt bij een taxatie verzilveren. Je taxatie is dus letterlijk gratis. Ik heb nog APK tot 30 augustus, dus heb nog even de tijd voor deze reparaties. Daarna heeft de auto weer een nieuwe taxatie (3 jaar geldig) en verse APK (2 jaar geldig).
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
20-08-2019 18:47 #184813 door Pascal Kogelman (GAST)
Beantwoord door Pascal Kogelman (GAST) in topic Kogelman stelt zich voor
Vandaag met hulp de punten die voor de APK nog moeten aangepakt: keerring vd steekas rechtsachter vervangen ivm lekkage, meteen nieuwe remvoeringen op beide trommels en de achter remmen opgesteld. De lpg vulslang vervangen voor een nieuwe LPG kunststofvulslang (voordeel daarvan is dat er geen metaal meer in zit dat kan gaan roesten) en tot slot de fuseekogels boven vervangen (was adviespunt, maar meteen maar meegenomen). De onderdelen had ik ik via het onderdelen magazijn besteld, een dag later had ik ze al in huis. Prima service! Nu eerst een weekje rijden remmen en dan volgende week de remmenbank op om te kijken of de achterremmen nu wel gelijkmatig remmen. Hopelijk met verse APK tot gevolg.
groet,
Pascal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.