Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi

Lees meer
30-09-2019 18:57 #185420 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Krap een jaar verder, maar we gaan nu eindelijk beginnen met het opknappen van de combi.
Reden dat we een jaar niets aan de auto hebben gedaan, is dat zijn huisje nog gebouwd moest worden. Inmiddels zijn we daar een heel eind mee.
Afgelopen maandag heeft onze bevriende garageman, tevens vervent Volvo gek, de Amazon opgehaald bij de stalling en bij hem ondergebracht. Hij gaat nu - zonder haast - het motorische gedeelte op zich nemen.
Ik had aanvankelijk besloten er veel zelf aan te gaan doen, maar na meerdere verhitte gesprekken met mijn wederhelft leek het ons, gezien mijn matige geduld en tamelijk lage frustratietolerantie, beter om het uit handen te geven. Zodoende.
Als hij naar onze mening, en naar de mening van onze garagevriend, goed genoeg is om hem aan te bieden bij de RDW gaat dat de eerstvolgende stap zijn. Is ie goedgekeurd en is het kentekenbewijs binnen, dan rij ik er mee naar een bedrijf in Venhorst die bijzonder goed is in het (soda)stralen en opnieuw spuiten van oldtimers. Hij heeft ook een belachelijk goed oog voor plaatwerk, dus ik ga daar graag eens luisteren hoe het financiële plaatje er uit zou komen te zien. Tips voor goede, betrouwbare autospuiterijen in Oost-Brabant zijn van harte welkom! Ik hoorde dat er in Someren ook een goede zit, maar ik krijg zijn naam niet achterhaald.

Ze ging in ieder geval met gepast vervoer van de stalling naar de garage.


En op de beurs dit weekend al een leuke update gescoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 19:37 #185421 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Ha, leuk Renee, voorwaarts! En je zult het niet geloven, maar ik heb geduld o.a. geleerd door het sleutelen en het carrosseriewerk. Als het vaak fout gaat, ga je vanzelf dimmen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 20:37 #185427 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Haha, mijn vriend roept meteen 'nou, dat denk ik niet!!'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 21:11 #185431 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Jeetje, ben je zo'n zwaar geval? Veel plezier met je Combi!!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2019 00:14 #185434 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Beste Renee, de remedie voor gedult is niet meer als twee a drie uur achter elkaar aan de auto werken en dan alles uit je handen laten vallen in wat voor staat het ook is en naar huis gaan, doe ik ook.
Te lang doorwerken brengt ongedult en vermoeidheid op.
Misschien raar maar zet een alarm weg wanneer de drie om zijn.


succes


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2019 16:32 #185571 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Goeie tip Johan, maar aan de grote klussen ga ik mijn vingers maar niet branden.

Nu in de garage vordert het werk gestaag! Gister even wezen kijken en ik kwam een aantal mooie meevallers tegen die ik nog niet eerder had opgemerkt/gehoord.
Zo heeft ie aan de voorzijde al schijfremmen ipv trommels.
De kokerbalken blijken ook al vervangen te zijn en de einddemper is van Simons. Ik heb nog niet kunnen zien of de gehele uitlaat van Simons is, dat zou gezien de staat best zo kunnen zijn.

Ook was er een spuiter uit de regio hier langs geweest bij de garage, die kwam toevallig langs maar heeft samen met de garageman (tevens goede vriend van ons) even staan kijken naar de Amazon. Fijn dat hij even heeft gekeken, de wagen gaat tzt waarschijnlijk naar hem toe voor het cosmetische gedeelte. De voor- en achterschermen zijn goed en bevatten geen plamuur. De deuren en de achterklep daarentegen.... Op sommige plekken zo dik dat de lakdiktemeter niet eens meer kon meten. Dus nu de afweging aan het maken of het voordeliger is om goede, andere deuren te zoeken, of de deuren helemaal tot op het metaal kaal te stralen. Lastig.

Voor nu hangt ze nog mooi hoog en droog binnen in de garage. Vind ik eigenlijk wel prettig met dit weer.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-11-2019 16:14 #186031 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Het opknappen vordert gestaag. Inmiddels is ie motorisch zo goed als klaar. De velgen zijn nu vast naar de spuiter (Amazon even op blokken) zodat er straks nieuwe banden op kunnen. Dan kan ik naar de RDW om hem te schouwen en dan hup APK er op.
Als dat allemaal achter de rug is ga ik eens peilen bij de plaatwerker/spuiter die ik heb gevonden wat het ongeveer gaat kosten om hem cosmetisch helemaal netjes te krijgen en afhankelijk van de status van mijn spaarrekening op dat moment pak ik door of spaar ik nog even verder.
In ieder geval vandaag vier nette deuren opgehaald bij Transocar in Berkel Enschot, omdat de deuren die er nu in hangen absurd dik in het plamuur zitten en dat veel werk oplevert. De beste man had ook nog een heel net stuurtje liggen, dus van het gebarsten stuur ben ik straks ook af. We gaan lekker!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.