Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi

Lees meer
04-10-2018 16:56 #179554 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Vanmorgen de taxateur over de vloer gehad, zodat ik de wagen kan verzekeren. Aardige man die zelf ook een Amazon had gehad, nu reed hij in een XC70 uit Zwitserland. Mooi ding wel.
Anyhow, uitgebreid onderzoek, goed onder de auto gekeken, even de motor laten draaien, etc etc. Al met al een uur bezig geweest. Hij heeft ook nog wat bruikbare tips geweest voor de restauratie. Nu wachten op z'n rapport.

Daarna met m'n vriend samen wat onderdelen gedemonteerd, zodat ik in de wintermaanden vast eea kan gaan poetsen/bijwerken.
Zo ging ie de stalling weer in, haha.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2018 21:59 #179562 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Prachtige kleur voor een combi en lijkt een goed restauratieproject, alhoewel je het bij een combi nooit weet.
Mijn advies haal alle tectyl van de onderzijde en de roest aan de achterklep komt van binnenuit.....
Bodem o.a. letten op de dwars balkjes voor, dorpels en front. Niet vergeten om ook de holle ruimtes na de werkzaamheden te behandelen.
Je zult overigens versteld staan hoe veel dames in een Amazon rijden.... mijn combi was van Sanne en gerestaureerd naar kleur 56 prachtige oude groene kleur

Veel succes met de restauratie, mocht je nog advies nodig hebben, laat het weten

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2018 22:24 - 04-10-2018 22:26 #179563 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Wist je al dat deze club zeer kundige taxateurs heeft die veel goedkoper zijn dan die van de verzekeringsmaatschappij?
De taxatie rapporten zijn natuurlijk ook voor de verzekering geldig.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2018 22:19 - 05-10-2018 22:19 #179580 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Bruikbare tips Ed, hartelijk dank daarvoor! Als ik er echt aan ga beginnen zal ik ze nog eens doornemen.
Dat van de taxaties via de vereniging kwam ik helaas te laat achter, buiten dat is het ook niet zo handig dat ik nog niet over de weg naar iemand toe mag rijden met de Amazon.
Voor nu is het goed gekomen, over drie jaar zal ik hem waarschijnlijk wel via de vereniging laten taxeren.
Komend voorjaar zal ik maar eens een webdagboekje aanmaken, nu zitten vriendlief en ik knus op de bank chromen delen te poetsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2018 12:25 #179624 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Taxateurs van onze vereniging komen ook naar je toe, hoor Renée.
Wat een geweldige vereniging toch, he!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2018 17:33 #179931 door Heimen van Gens
Beantwoord door Heimen van Gens in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Hey Renée,
Ben je al lid van het jongerenregister? En zou je het willen worden? Hier zijn ook zelfs nog een paar jongedames die ook in van die oude wagens rijden.
Je kan ons oa. vinden op de volgende pagina:
www.facebook.com/groups/VKVjongerenregister/

We hebben jaarlijks een paar evenementen met leeftijdsgenoten (zomertour, wintertour, en nog wel een aantal andere evenementen).

- Volvo Amazon sedan 1967, Volvo P1800 1968, Volvo 164 1973, Project: Volvo Amazon Combi 1967 en nog wat nieuwe modellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2018 14:41 #179944 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Welkom Renee. Leuke combi. De kleur lijkt me trouwens niet grijs zoals Hans zegt, maar middernacht-blauw kleurnummer 90. Deze kleur werd geleverd in 1965
en 1966.De bekleding was dan van origine blauw of heel lichtblauw. Die rode kleur staat ook erg goed.
Ik sleutel al vele jaren aan onze Amazons. Zelf heb ik verschillende amazons ,waaronder
ook een combi in de kleur nummer 90 met blauwe bekleding. Onze dochter Quirine heeft een vier- deurs Amazon in dezelfde kleur, maar dan met lichtblauwe bekleding .Wij wonen ook in de provincie Noord Brabant en wel in Oisterwijk bij Tilburg.
Ik wens je veel plezier met deze aanwinst en wellicht komen we elkaar wel eens tegen op de brabantse wegen.
Vriendelijke groet ,Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2018 08:39 #180226 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Hoi Heimen, ik heb me inderdaad aangesloten bij de facebookpagina van het jongerenregister. Is er nog een officieel register waar ik me bij kan aansluiten, of zijn jullie voornamelijk actief via facebook?
Niek, dat kleurnummer komt me inderdaad wel bekend voor, ik heb het ergens gezien. Ik moest wel even wennen aan dat rode interieur, maar ik ga het steeds mooier vinden.
Wat gaaf zeg, meerdere Amazons in de familie! Ik hoop dat mijn vriend ooit ook valt voor de charmes van de Amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2018 12:15 #180234 door Heimen van Gens
Beantwoord door Heimen van Gens in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Klopt, voornamelijk op facebook.
Voor zover ik weet hoef je je nergens specifiek voor in te schrijven.

Waar je je wel voor in moet schrijven is de wintertour! (Staat ook op facebook)

Makkelijke inkopper dit :p

- Volvo Amazon sedan 1967, Volvo P1800 1968, Volvo 164 1973, Project: Volvo Amazon Combi 1967 en nog wat nieuwe modellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2018 14:22 #180236 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Nieuw (vrouwelijk) lid met een Amazon combi
Niet helemaal.. Mijn Amazon rijdt nog niet, en de planning is om daar komend voorjaar aan te beginnen.
Wintertour wordt dus een (iets te) grote uitdaging :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.