Volvo Amazon Turbo

Lees meer
09-08-2018 16:24 #178215 door Niels den Ouden
Beantwoord door Niels den Ouden in topic Volvo Amazon Turbo
Het is gelukt om de gril te demonteren, zat verschrikkelijk vast. Met polijstmiddel en een boormachine in de weer geweest. Ik vrees dat het een dag werk is om het balkje netjes te krijgen, maar het resultaat mag er wezen;



Vanmiddag naar een maat van me geweest om de roosterdelen te stralen en op de terugweg moest ik verplicht door de wasstraat met de onderzijde van de auto. Tegen de 20 cm water, net een boot. De intercooler zit vol met bladeren die er in gespoeld zijn.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2018 20:22 #178218 door Bob Marcelis
Beantwoord door Bob Marcelis in topic Volvo Amazon Turbo
dat knapt goed op! hoe zitten die balkjes nu vast? heb afgelopen keer zelf wat gefabriceerd, maar ben benieuwd hoe het origineel zit...

www.mostardyvonneregister.nl
instagram : @mostardyvonne
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2018 17:48 #178898 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon Turbo
Gave wagen Niels, kan het zijn dat deze wagen in Geleen heeft gereden? Als m' dat is dan is het echt een heerlijke cruiser, heb er toen een stukje in mogen rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2018 18:39 #178966 door Niels den Ouden
Beantwoord door Niels den Ouden in topic Volvo Amazon Turbo
@ Bob; Ik heb pas nog wat foto's gemaakt, zal ze binnenkort plaatsen.

@Rob; Dat is hem zeker. Ik denk dat hij nu beter rijdt en hij is vooral vlugger :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-09-2018 21:20 #178974 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon Turbo

Niels den Ouden schreef : @Rob; Dat is hem zeker. Ik denk dat hij nu beter rijdt en hij is vooral vlugger :-)


Top :-), is het probleempje met de kachtel inmiddels opgelost? Destijds kwam er regen water binnen omdat het drain slangetje onder aan de kachtel weg was. Is de wagen in de buurt van Geleen gebleven :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-09-2018 19:31 #179014 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Volvo Amazon Turbo
Mooie en interessante Volvo hoor! Ik ben meer van het originele, maar van dit soort ombouw kun je alleen maar smullen! Leuk dat de auto van Joost nog steeds rijdt en er ook nog zo uitziet! Veel plezier met rijden en sleutelen.( maar dat gaat je zo te zien wel lukken!)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2018 15:38 #179235 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Volvo Amazon Turbo
Ha Niels, volgens mij heb ik je auto gisteren bewonderd, stond op op de kop van de rij in Rosmalen? Ziet er in het echt nog beter uit. Erg netjes!
Ps, je mist wel een boutje van de uitlaat, daar waar hij aan de turbo vast zit geloof ik..
Groeten,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2018 00:22 #179395 door Niels den Ouden
Beantwoord door Niels den Ouden in topic Volvo Amazon Turbo
@Rob; De auto is in Limburg gebleven (net aan). Ik zal eens naar de kachel kijken, geen idee, hij staat altijd binnen...
@Tom; Thanks!
@Hans; Klopt! Er stond nog een Amazon turbo met de kap open en ik dacht niet achter te hoeven blijven en heb hem op een gegeven moment ook open gezet. Ik ben meteen wezen kijken naar het boutje en inderdaad, hij is weg... thanks! Ik ga het weer fixen.

Van de week een nieuwe cardanas as geregeld. Er zit nog steeds een trilling in na balanceren. Ik gok dat het de opnieuw gelaste flens is. Ik laat hem nu professioneel inkorten, ik ben die vibraties wel zat. Op hoop van zegen zullen we maar zeggen.

Inmiddels de computer voorzien van een chip en nu moet de ontstekingcomputer nog, moet eerst een EZK116 module in komen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-11-2018 19:41 #180104 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Volvo Amazon Turbo
Leuk om mijn oude Amazon weer te zien en mooi dat hij al meer dan 12jaar met deze turbo motor rond rijd.
Ik heb er ook altijd met veel plezier in gereden en de auto/motor was heel betrouwbaar.

Hier nog een foto uit de oude doos.










Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2019 14:29 - 11-08-2019 14:57 #184622 door Niels den Ouden
Beantwoord door Niels den Ouden in topic Volvo Amazon Turbo
@Joost; Nog bedankt voor de foto's! Ben ik heel blij mee!

Het is weer een eeuwigheid geleden dat ik op het forum ben geweest. Ik had de foto's van Joost nog niet eens gezien. De afgelopen vakantie heb ik de tijd genomen om door de Volvo Klassieker blaadjes te lezen en het forum weer eens bezocht. Ik wist niet dat het al weer zo lang geleden was.

Ik heb nog steeds die vervelende trilling in de auto zitten. Inmiddels heb ik een nieuwe aandrijfas geprobeerd. Deze laten inkorten, maar nog hetzelfde. Tevens de achterremmen compleet vervangen en de klauwen gereviseerd, linker klauw zat wat vast en liep aan. Nog een cardanklok uitgewisseld (omdat het kan...), maar dat heeft ook niet mogen baten. Afgelopen jaar misschien 100 km met de auto gereden, helemaal klaar met die trilling. Nu toch maar weer eens wat tijd geïnvesteerd. Begonnen met de auto op bokken te zetten. Afgelopen donderdag mee begonnen, wat denk je, accu plat.... Auto aan de lader en maar eens opgeruimd.

Vrijdag de auto echt op bokken gezet en eens wat getest en gekeken. De trilling is het sterkst bij 55 km/h, in alle versnellingen. Achterste stuk aandrijfas gedemonteerd en nog eens geprobeerd. Niet verwacht dat er iets uit zou komen, maar de trilling zit er dan nog steeds in, maar nu bij 80 km/h. Het is overduidelijk het tussenlager. Onder de auto valt het mee, maar in de auto is de trilling werkelijk verschrikkelijk. Ik heb een video gemaakt, maar ik denk niet dat ik deze geladen kan krijgen hier. Geprobeerd of ik het lager nog wat kon aantikken op de as, maar het helpt niet. Ik denk dat ik toch maar een nieuw lager ga halen, maar dan origineel. In het begin wel een beetje eng om zo onder de auto te gaan liggen....
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.