Richard en zijn Volvo

  • Richard Koopman (GAST)
  • Richard Koopman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Hey !
Lees meer
24-05-2017 12:52 #169197 door Richard Koopman (GAST)
Richard en zijn Volvo is gemaakt door Richard Koopman (GAST)
Begin april heb ik een Volvo 240 2.3l Estate gekocht bij Wim's Classics in Helmond. Bouwjaar 1986, kleur beige metallic. Auto was aan de prijs, maar het is een schoonheid. Airco in laten bouwen, cruise control, ombouw van automaat naar schakelbak en ik was klaar om de wereld in te gaan en het liefst - daar had ik hem voor gekocht - een trip naar Normandie met mijn caravan 1300kg... Waar ik zelf niet op heb gelet is het aantal PK's waardoor ik niet sneller kon dan 90 km/u en op het 'vals plat' van 4% niet sneller kon dan 60, terwijl ik voorbij geraasd werd met 130 km/u. Dat kost je dan zo'n 9 uur op een afstand van 600 km. Dom van mij en spijtig, want de auto verder echt geweldig. Ik kon niet anders dan besluiten de auto weer te verkopen - of via Wim's Classics via een ruil of via marktplaats. Daags na de plaatsing telefoon uit Frankrijk. Monsieur Fabrice La C. uit Aix en Provence had een 240 estate diesel en wilde een andere. Ik verbaasd, maar hij legde uit dat Nederland zo'n beetje het enige land in Europa is waar liefhebbers bestaan voor de 240. Enfin - na wat te hebben gepingpongd over cash/IBAN vloog hij de woensdag na ons contact in vanuit Marseille. Opgehaald vanuit Eindhoven, Hotel geregeld in mijn woonplaats en de volgende dag naar DEKRA in Uden om de auto klaar te maken voor export. Voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, maar ongelofelijk hoe makkelijk dat is. De man blij, ik de volle vraagprijs gekregen en hij van mij mijn oude TomTom gekregen, omdat hij niet precies wist welke plaatsen aan te houden richting Frankrijk. De auto rijdt inmiddels happy rond in Zuid Frankrijk. Enfin - ik geld op zak en aanstaande zaterdag ga ik een XC70 2,5t ophalen in Nijkerk - bouwjaar 2004. Ik weet zeker dat Caravan trekken geen probleem gaat worden. Ik hoop op nog veel plezierige kilometers. Keep you posted!

Richard Koopman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2017 13:14 - 24-05-2017 13:15 #169200 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Richard en zijn Volvo
Ahhhh! Wat zonde!
Ik heb bijna dezelfde uitvoering gehad en dit is een heel mooie! De mijne had wel de 2.3 motor en dat scheelt een hoop aan power..Ik woon en werk in Frankrijk en inderdaad, er zijn niet veel oudere Volvo's. Er is wel een enthousiaste club, maar meer dan 500 leden telt hij niet en dat terwijl hij toegankelijk is voor alle Volvo-bezitters. Ik heb mijn Volvo's met me meegenomen uit NL.....
Als je mij de naam van die meneer in Marseille stuurt via een P.B kan ik kijken of hij lid is van onze franse club, dat lijkt me wel leuk!
Trouwens , veel plezier gewenst met de XC! Te nieuw voor hier, maar een fijne auto.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Richard Koopman (GAST)
  • Richard Koopman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Hey !
Lees meer
24-05-2017 13:20 #169201 door Richard Koopman (GAST)
Beantwoord door Richard Koopman (GAST) in topic Richard en zijn Volvo
Ik heb je zojuist net een mail gestuurd naar je persoonlijke email adres.

Richard Koopman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2017 15:15 #169206 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Richard en zijn Volvo
Dank je wel! Ik heb in de ledenlijst gekeken, maar hij is geen lid van de Volvo Club de France. Misschien wordt hij het nog wel na mijn mailtje aan hem! Hij zit wel erg ver bij mij vandaan, ik zit in de Champagnestreek onder Reims..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2017 17:06 #169207 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Richard en zijn Volvo
Die van Richard was toch ook een 2,3 maar 1300 kg erachter is ook wel de Max wat hij mag trekken denk ik. Maar veel suc6 met je nieuwe aanwinst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2017 17:46 - 24-05-2017 17:53 #169209 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Richard en zijn Volvo
Je hebt gelijk. Toch was die 2.3 veel sterker dan de 2.1 die ik ervoor had. Het kan zijn dat het een injectieblok was, dat weet ik niet meer, de 240 was toen geen hobby....en ik had nooit een caravan...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2017 21:35 #169215 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Richard en zijn Volvo
Ff of topic de oude k-jet 2,3 ltr had dacht ik standaard 130 of 135 pk bijna of net zoveel als een volvo 940 2,3 LPT en de 2,1 k-jet had dacht ik 120 pk die heb ik en de 2,3 injectie van de jaren eind 80 begin 90 hebben 112 pk. Maar die van Richard was van 1986 en volgens mij had die nog geen injectie maar carburateur maar hou mij ten goede dat vermeld hij niet. En de carb versie komt net boven de 100 pk dacht ik. Ik doe dit zo even uit het hoofd kan er dus iets naast zitten.

Maar wij gingen vroeger met een Renault 6 met 850 cc motor met 2 volwassenen en 3 kinderen van 4 tot 10 jaar met de Paradiso vouwwagen naar het zwarte woud. In zijn 1 op de vrachtwagen baan naar boven en ingehaald worden door vrachtwagens maar wel boven komen. Leuke tijd als kind maar spannend voor de ouders. Maar dat terzijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Richard Koopman (GAST)
  • Richard Koopman (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Hey !
Lees meer
01-11-2017 11:33 #172926 door Richard Koopman (GAST)
Beantwoord door Richard Koopman (GAST) in topic Richard en zijn Volvo
Het plezier van de Volvo voor Fransman Fabrice bleek te vroeg. Het is nu November en de auto kan niet geregistreerd worden in Frankrijk, omdat het chassis niet de originele motor meer heeft. De auto is op dit moment statenloos en mag niet de Franse weg op. Er rest niets anders dan de opmars te maken om de auto weer (op hetzelfde Nederlandse kenteken) naar Nederland te brengen (na overleg met RDW is dat geen probleem): Kortom: De auto gaat te koop aangeboden worden. Voor wie interesse heeft - laat maar weten, dan kan ik contact leggen met Fabrice. Je kunt me ook mailen op richard.koopman59@gmail.com

Richard Koopman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2017 12:12 #172927 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Richard en zijn Volvo
Wat een gedoe! Maar de auto kan m.i. een "normaal" kenteken krijgen in Frankrijk. Misschien geeft een "collection" kenteken problemen, maar dat kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen. Mijn Amazon en 780 hadden ook geen matching numbers....Laat Fabrice mij volgende week eens bellen, dan kunnen we even overleggen. Frans telefoonnummer per PB.....

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2017 21:20 #172944 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Richard en zijn Volvo
Dus je haalt hem terug naar NL en verkoopt hem voor de Fransman. Begrijp ik dat goed. Wel nobel van je maar bij mij is verkocht is verkocht. Vindt dat als je een auto importeert je ook wat huiswerk moet doen. Maar dat is mijn mening. Hopelijk ben je hem snel kwijt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.