Volvo 145 1974,restauratie en update techniek.

Lees meer
28-04-2016 23:20 #159990 door 14839-dummy
Beantwoord door 14839-dummy in topic Volvo 145 1974,restauratie en update techniek.
Dag Jörg, de link werkt. Maar wat ik niet kan zien is hoe je die lpg tank er in krijgt. Volgens mij zij er verschillende uitvoeringen want bij mij hing de benzinetank voor de achteras onder de auto waarbij de vloer dicht is. Het vak onder de laadvloer is max. 15 cm diep schat ik en gesloten. Er moet een ringtank in met pomp voor de LPI en die is hoger dan de beschikbare ruimte. De trekhaak zit direct aan de chassisbalken, dus hoef ik alleen rekening te houden met de uitlaat als ik bijvoorbeeld de vloer laat zakken.

Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2016 14:27 #160003 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 145 1974,restauratie en update techniek.
Ik heb in mijn 145 Express de gastank geplaatst waar de benzinetank zit en een handgemaakte alu tank in de re reservewielbak, vloer van de Expressis welliswaar iets hoger maar de moeite waard om te overwegen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2016 10:44 #160178 door 14839-dummy
Beantwoord door 14839-dummy in topic Volvo 145 1974,restauratie en update techniek.
Dank voor het meedenken!
De achterbank is inderdaad te breed omdat de bank bij de 145 meer tussen de wielkasten valt en bij de 945 de rugleuning tussen de C-stijlen. De zitting past er wel in maar dan zal er te weinig beenruimte overblijven denk ik, maar dat is wat moeilijk in te schatten als de voorstoelen er nog niet in staan. Ik denk dat ik de bankdelen lospeuter en de hardware ga aanpassen aan de vorm van de auto, dan heb ik toch een deelbare achterbank, gaan we nog bekijken.
Ik zal de foto's en voortgang van de restauratie en update techniek verder weergeven in de rubriek restauratie waar dit neem ik aan thuis hoort. Voor verdere kennismaking zal ik proberen zo mogelijk te verschijnen op de georganiseerde evenementen en wie in de buurt van Raalte komt is welkom voor een bak koffie.

Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.