De nieuwe aanwinst

Lees meer
07-03-2016 23:44 #158624 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic De nieuwe aanwinst
Even een update:
De combi is weer voor twee jaar goedgekeurd maar dat had uiteindelijk wel wat voeten in de aarde.
Er bleek nogal wat mis te zijn met de remmen. Achter bleek de combi in het geheel niet te remmen, dit waren de wielremcilinders die compleet vast zaten, zijn vervangen door nieuwe.
Toen dacht ik dat gaat goed komen, niet dus. Het rempedaal zat te ver onderin en pas na een tweede keer trappen had ik voldoende remdruk. De hoofdremcilinder was gelijk de verdachte en ja hoor hier had de tand des tijds ook zijn verwoestende werk gedaan, dus die is ook vervangen door een nieuw exemplaar.

Tijdens de keuring viel ineens alle elektra uit dus op zoek naar de oorzaak bleek het zekeringenkastje gaar te zijn, het zag er nog wel heel goed uit maar er bleek zich corrosie verstopt te hebben tussen de klinken van contacten.
Tijdens de pogingen om dit op te lossen met extra doorklinken bleek het geheel zo broos dat het complete kastje uit elkaar viel.
Of heb ik toch te grote handen :lol:

Nadat de auto gekeurd was heb ik ongeveer een uur later de voorspatborden en de grille gedemonteerd om hier de roest problemen te lijf te gaan, inmiddels is dit allemaal weer gelast en staat het in de laatste fase van het plamuren, zodat we van de week waarschijnlijk de neus weer op kunnen bouwen.

Inmiddels ben ik bezig om voor de twee scheel stoelen een nieuw frame te maken dat past op het originele frame van de Volvo stoelen. Als die klaar zijn dan ga ik ze poedercoaten en worden ze ingebouwd.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.