De nieuwe aanwinst

Lees meer
02-02-2016 23:12 #157946 door Gert van Beek
De nieuwe aanwinst is gemaakt door Gert van Beek
Beste medeforummers; naar aanleiding van mijn oproep www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=25041
heb ik een Volvo combi gevonden.
Uiteindelijk gewoon via een advertentie op Autoscout24.
Het betreft hier een blauwe combi uit het bouwjaar 1965, een auto zonder APK maar dat moet zonder al te veel problemen op te lossen zijn.

De algehele staat van de auto is redelijk, niet super maar absoluut zeker niet slecht.
Er zit wat plaatwerk ellende aan maar helemaal niets wat niet op te lossen is.

Mijn plan is om de auto APK klaar te maken en uiteraard te verzekeren en er dan low profile mee te gaan rijden, het is zeker de bedoeling om de combi in een hele goede en mooie conditie te brengen maar dat vergt tijd omdat ik op dit moment nog 3 andere restauratie projecten aan het afronden ben.

Uh wat zegt u? Nee geen volvo's, alhoewel we in december jl. een sedan amazon hebben laten onderzoeken door de RDW en deze kart rustig rond met mijn sleutelmaatje aan boord :D
Wat dan wel? Eerst een Jaguar S type uit de sixties die dringend behoefte heeft aan een verschoning van het interieur en dat is dan inclusief het houtwerk.
De Engelsman die er direct na komt is een series 3 Landrover die van scratch gerestaureerd is en nu voor 85% klaar. Las klusje aan de complete uitlaat ( special) en electra (nieuwe draadbomen) maken en leggen en natuurlijk aansluiten.

Last but not least een oudere restauratie van een Citroën 23 pallas ie die ik 3 jaar geleden technisch klaar en monocock gelast weg heb gezet, deze voiture belieft nog klein laswerk aan het aangehangen plaatwerk, spuiten en afbouwen.

ook nog niet zo lang geleden afgerond: dit beest(je) een Mega ( Tjaffer af) nu een Baron rouge


De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2016 23:17 #157947 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic De nieuwe aanwinst
Aanvulling over de "Baron';
GTI AX hart
GTI remmerij rondom en verder geheel aangepast op de leuke snelheden die dit apparaat nu kan halen, HiHi

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2016 09:29 #157955 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic De nieuwe aanwinst
Leuk hoor Gert! En die Combi is bij jou dus wel in goede handen! Van welk jaar is de Land Rover trouwens? Ik heb een '85er 110...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2016 16:46 #157970 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic De nieuwe aanwinst
De Landrover is van 1972 dus een series 3 A

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2016 22:01 #158122 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic De nieuwe aanwinst

Bijlage niet gevonden



Vandaag heb ik de combi op de brug gehad om een inventarisatie te maken van de nodige werkzaamheden t.b.v. de APK.
Het valt alles mee:
buitendorpel links vervangen
binnendorpel links gedeeltelijk vervangen
binnendorpel rechts klein reparatiewerk
remmen voor revisiesetje en blokken
remmen achter nieuwe stelnokken, wielremcilinders en voeringen ( veren)
bovenfuseekogels nieuwe rubbers
onderfuseekogels nieuwe rubbers

Daarnaast moeten er nog wat kleinere laswerkzaamheden aan enkele delen van de carrosserie gedaan worden maar geen APK werk.
Ook wil ik een 10000beurtje uitvoeren.




De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2016 11:43 #158159 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic De nieuwe aanwinst
Leuk, ziet er uit als een mooie auto en goed om te horen dat ie bij jou in goede handen is! :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2016 14:47 #158162 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic De nieuwe aanwinst
Mooi Gert, dat gaat wel lukken zo te horen! Hij ziet er in ieder geval goed uit! Veel plezier gewenst! :P

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2016 20:38 #158166 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic De nieuwe aanwinst
Bedank heren, maar zoals altijd; er blijft wel wat te doen, bijvoorbeeld APK klaar maken.
De stelnokken van de remmen achter zijn inmiddels vervangen.
Rechter binnendorpel is voor 1/3 uitgeslepen inclusief oud reparatiewerk maar nog niet ingelast.
Voor komende week op het programma; binnendorpel rechts plaatwerk klaar maken en inlassen, links 2/3 binnendorpel maken en vervangen en de complete buitendorpel vervangen.
Technisch; fuseekogels onder en boven links en rechts vervangen preventief en rubberschade.
Tevens voorremklauwrevisie.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2016 09:48 #158171 door ronald stallmann
Beantwoord door ronald stallmann in topic De nieuwe aanwinst
Mooi project , succes er mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2016 09:57 #158172 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic De nieuwe aanwinst
Zeker een mooi project; er zit werk aan maar niet onoverkomelijk. Eerst de basis in orde brengen en dan verder met de leuke dingen.
De hele auto spuiten komt later omdat ik ook nog enkele andere restauratieprojecten heb staan die eerst af moeten en die ik wil verkopen want anders raakt mijn geldboompje in wintertooi :lol:

Als de auto APK heeft staan er tussendoor wat kleinere modificaties op het programma, zoals bijvoorbeeld andere voordeuren en verdere kleine roestreparaties aan het plaatwerk, andere stoelen, verstralers van Cibié en een toerenteller,etc.

Kortom ook nog genoeg te spelen.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.