Even voorstellen - Ewoud

Lees meer
03-11-2015 23:07 #155369 door Ewoud KH
Beantwoord door Ewoud KH in topic Even voorstellen - Ewoud
Na lange tijd van afwezigheid op het forum toch maar een update van deze kant.

Ik heb laatst met een vriend van mij meegedaan aan de herfsttintentoertocht. Deze was in de buurt dus ik dacht, die laten we niet voorbij gaan.

Ik heb inmiddels de Amazon verkocht omdat het toch niet zo'n ideale auto is als daily driver zonder rem- en stuurbekrachtiging. Dat hij op LPG reed was dan wel weer een voordeel. Ook had ik niet de mogelijkheid om hem binnen te zetten en dat vond ik toch wel zonde.

Om verschillende redenen ben ik dus toch maar weer overgestapt naar een 240. En dan wel een 244GLE uit 1982. Deze origineel Nederlandse auto heeft de meeste opties die ik tot nu toe heb gehad.
- centrale deurvergrendeling
- schuifdak
- cruisecontrol
- verlaagd
- blauw pullman interieur
- simons uitlaat
- toerenteller

Ik ben er erg blij mee maar heb nog wel wat dingetjes die ik gedaan wil hebben. Ik heb onlangs voor 100 euro een setje Ariës velgen opgehaald en deze gemonteerd. Ziet er beter uit dan verroeste stalen velgen. Op de VKB heb ik nog een setje blauwe wintermatten gescoord.
Vandaag heb ik met behulp van iemand uit de buurt de kleppen gesteld en gelijk maar even de verdelerkap vervangen. Ik had nog een oude rotor liggen die ik voor de 245 had besteld maar die paste helaas niet.

Wat ik binnenkort nog wil gaan doen is:
- olie + filter vervangen
- motorsteunen vervangen
- bougies vervangen
- remmen loshalen en controleren
- Overdrive controleren -> werkt de ene keer wel en de andere keer niet.

Bij deze wat foto's:















Reacties zijn welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2015 09:40 #155371 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Even voorstellen - Ewoud
Bijzonder mooi, zo'n GLE en dat blauw metallic staat hem goed! Wel heel wat anders dan de Amazon hè?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2015 17:25 #155377 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Even voorstellen - Ewoud
Mooi ook die strakke rechte uitlaatpijp; wil ik bij de mijne (GLE 1981) ook nog doen!
Ik heb er wel (niet origineel dus) een bignose van gemaakt....staat zo goed bij een 240.
En het rijdt heerlijk, he?
Veel plezier ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2017 19:58 #167216 door Ewoud KH
Beantwoord door Ewoud KH in topic Even voorstellen - Ewoud
Al een tijdje niks meer van me laten horen, maar ik heb de blauwe 240 nog steeds.
Momenteel ben ik bezig met de ombouw naar een B230FK. Hieronder even een korte fotoreportage van de vorderingen:

Allereerst de frontbalk ervoor weg gehaald:


Steunen los en de takel er aan:


Bijna er uit:


De harttransplantatie:


B230fk er bijna in:


Op zijn plek:


Bellhouse van de M46 iets aangepast voor de BDP sensor van de b230fk:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2017 19:58 #167217 door Ewoud KH
Beantwoord door Ewoud KH in topic Even voorstellen - Ewoud
Na een hoop gepruts met kabels zit de LH2.4 kabelboom inmiddels in de auto in combinatie met de bruine 850 injectoren.



Altijd lastig als je niet de juiste kleuren draad op voorraad hebt. Dan maar goed opschrijven en het blaadje bewaren.


Na veel gepruts heb ik uiteindelijk vonk en krijg ik de brandstofpomp ook aan het draaien. Echter slaat deze niet af na 2/3 seconden maar blijft deze gewoon draaien zolang als ik het contact op stand 2 heb staan. Kan dit aan het relais liggen of moet ik dit echt in de kabelboom zoeken? Als ik het relais van de stekker haal draait de pomp niet meer.

De motor slaat aan op remmenreiniger, maar heb het idee dat de injectoren nog niet open gaan. Dit moet ik later maar even uitzoeken. Ik ben gisteravond een beetje begonnen met afbouwen en het passen van de downpipe. Ik heb een downpipe van een 740T die ik pas wil gaan maken.



Verder heb ik gisteren met een kameraad steuntjes gemaakt waar de radiateur op kan staan. De beugels aan de bovenkant wil ik gaan maken van 2 setjes normale radiateurbeugels. Morgen eens even bij de sloop langs om te kijken of ze nog wat hebben liggen.



Let niet op de kabels, deze moeten natuurlijk nog iets netter worden weggewerkt. Verder moet ik de kabels van de luchtmassameter nog verlengen zodat deze achter de rechterkoplamp kan komen.



Tot zover deze update.. Hopelijk snel meer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.