Even voorstellen - Ewoud

Lees meer
21-06-2015 12:16 #152253 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Even voorstellen - Ewoud
Hoi Ewoud,

Ik niet alle berichten gelezen en weet ook niet of het al gezegd is. Je schrijft dat de keerring nog steeds lekt. Kijk even naar je carter ventilatie aan de zijkant van het blok, als deze verstopt zit heb je grote kans dat de keerringen blijven lekken.

Misschien nog een tip....waarschijnlijk heeft jouw wagen een Zenith carburateur, als dit niet het geval is en je hebt een Stromberg 175 cd neem dan een reserve membraam mee. Ik spreek nu over "jaren geleden" maar heb ervan geleerd, mij ging dat ding natuurlijk kapot in midden Frankrijk en daar vond je zo'n ding niet. Het enige wat we toen wel vonden waren condooms :) .....tja je moet toch wat.

Mooie wagen heb hoor, veel plezier in Frankrijk.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2015 12:35 #152255 door Ewoud KH
Beantwoord door Ewoud KH in topic Even voorstellen - Ewoud
Bedankt voor je reactie Rob! Ik weet niet of die nog steeds lekt bij de keerring hoor, maar hij lekt nog ondanks dat deze vervangen is.'

Carterventilatie is inderdaad wel een goede tip om na te kijken. Ik las ergens dat je kon kijken of de carterventilatieslangen goed zaten door de olievuldop eraf te halen met lopende motor en kijken of die erg veel lucht blaast. Ik kan echter niet goed inschatten wat nu veel is.

Ook heb ik ergens in de technische documentatie gezien dat de slang van de olievuldop naar het spruitstuk moest. Ik ben echter een beetje huiverig om deze om te wisselen want de auto loopt nu gewoon goed.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2015 13:01 #152258 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Even voorstellen - Ewoud
De slangen zitten goed Ewoud, daar moet je niets aan veranderen. In de ontluchting aan de zijkant (het rode ovaaltje) zit origineel een vlamdover die in de loop van de jaren verstopt raakt. Ik denk dat er niet veel wagens rond rijden waar dze nog in zit, ik zou het er dus uithalen zodat je een vrije doorstroom hebt door de ontluchter. De ontluchter zelf zit met een 7/16" vast en is gemakkelijk los te halen zodat je eraan kunt werken.

En, by the way, je hebt een Stromberg carburateur :lol:

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2015 13:55 #152261 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Even voorstellen - Ewoud

"Rob Baeten" schreef:
De slangen zitten goed Ewoud, daar moet je niets aan veranderen.

Dat moet ik tegenspreken, zie ook de onderstaande afbeelding. Bij een B20 behoort de slang vanaf de olievuldop te worden aangesloten op het inlaatspruitstuk en de slang vanaf de vlamdover op het luchtfilter. In plaats van de laatstgenoemde slang kun je ook een apart carterventilatiefiltertje op de vlamdover zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2015 15:17 #152265 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Even voorstellen - Ewoud
He bedankt Gert. Ik had al gezien dat het een B20 was op het oude type Belhouse maar dat die slangen bij de B20 anders zitten wist ik niet. In elk geval goed om te weten, k'ga gelijk even kijken hoe ze bij mijn combi zitten :)

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2015 16:58 #152267 door Ewoud KH
Beantwoord door Ewoud KH in topic Even voorstellen - Ewoud
Gert, dat plaatje had ik ook gezien en daarom twijfelde ik ook! In mijn geval zouden ze dus ook verkeerd om zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2015 17:15 #152268 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Even voorstellen - Ewoud
Bij mijn B20 loopt de slang van de vuldop inderdaad naar het inlaatspruitstuk en van het eitje naar het luchtfilter.
Het slangetje van de vacuumvervroeger loopt naar de voet van de carburateur en de slang van de rembekrachtiger zit weer aan het inlaatspruitstuk.
Ik heb dan nog een extra slangetje van het flashlube klepsmeersysteem en dat zit ook een aparte nippel op het inlaatspruitstuk.
De motor loopt als een zonnetje.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2015 19:17 #152272 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Even voorstellen - Ewoud

"Ewoud Klein Horsman" schreef:
dat plaatje had ik ook gezien en daarom twijfelde ik ook! In mijn geval zouden ze dus ook verkeerd om zitten?

Ja, veranderen dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2015 19:24 #152273 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Even voorstellen - Ewoud
Ik vraag me overigens af of het veel verschil zal maken. De ontluchting van het carter gaat hoe dan ook door het inlaatspruitstuk.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2015 22:23 #152276 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Even voorstellen - Ewoud
Op de latere B18-motoren zijn de slangen aangesloten zoals op de foto van Ewoud. Door Volvo zijn die aansluitingen dus omgedraaid bij de B20-motor. Ik ga ervan uit dat daar een reden voor is geweest.
Overigens is over dit onderwerp al veel geschreven; als je “carterventilatie” intoetst bij de zoekfunctie krijg je vele treffers.
Of kijk hier eens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.