Ook nog even voorstellen

  • Wilbert Geraets (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-02-2015 16:45 #148464 door Wilbert Geraets (GAST)
Beantwoord door Wilbert Geraets (GAST) in topic Ook nog even voorstellen
Ben er inmiddels achter dat de penbobine's zonder driver zijn maar dat deze in het stukje kabelboom ( waar de stekkers aan zitten ) is verwerkt.

De remvloeistof moest hoognodig vernieuwd worden. Nog nooit zo'n zwarte remvloeistof gezien. Toch maar even alles goed doorgespoeld met spiritus en daarna nogmaals met remvloeistof. Nieuwe remvloeistof en remblokken gemonteerd en wij kunnen weer vertrouwen op een goed remvermogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wilbert Geraets (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-02-2015 19:15 #148764 door Wilbert Geraets (GAST)
Beantwoord door Wilbert Geraets (GAST) in topic Ook nog even voorstellen
De T9 versnellingsbak is ingebouwd.
Bij 120 km/u (gps) draait ie nu net iets meer dan 3000 tpm. Ik heb het idee dat de verhoudingen van overbrenging beter aansluit op de motor dan de M400 bak.

De snelheidsmeter moet ik wel aanpassen want die geeft nu te weinig aan. Wie weet welke snelheidsmeters en welke overbrengingen er zijn? Volvo 140 model 1974, volvo 240, of 164 vanaf 1973.

Mocht dat niet lukken dan print ik een stickervel met de juiste schaalverdeling.


Verder gaat het ombouwen redelijk makkelijk al ben ik blij dat ik een draaibankje bij de hand had om de cardanas in te korten en pas te maken. De tussenflens had ik met 25 mm te dik gemaakt waardoor de price as niet ver genoeg in het top lager kwam.
Dus de tussenflens ook maar even afgedraaid tot 13 mm dikte.
Het gat voor de versnellingspook moet ook iets verder naar achteren worden gezaagd.
De versnellingsbak steun komt op de plaats van de steun voor een automaat te zitten. De boutgaten zijn af fabriek voorzien dus een kleine aanpassing aan de steun en ook dat past weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2015 20:48 #153694 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Ook nog even voorstellen
Hallo Wilbert,

ik heb je een PB gestuurd, maar helaas (nog) geen reactie. Lukt het om jouw auto op de beurs te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Paul Franse

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.