- Berichten: 18
Ook nog even voorstellen
- Wilbert Geraets (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Ik heb altijd wel een oldtimer gehad. Eerst opel kadett C sedan en coupe later een opel GT en daarna een opel monza.
Na al die opels nu eindelijk eens een volvo gekocht. een goud kleurige 164 uit 1973 met 166.000 km op de klok. Ingevoerd uit oostenrijk en de in Nederland LPG in gebouwd. De laatste 8 jaar heeft de auto stilgestaan waarna ik hem weer heb gewekt.
De 164 heeft ooit schade gehad aan de bestuurderszijde en is daarna opnieuw gespoten.
Aangezien ik er bijna dagelijks mee rijdt blijft ie niet origineel. Wellicht had ik dat wel gedaan als de auto geen schade had gehad. Maar nu maak ik hem geheel naar mijn eigen smaak.
De voorstoelen zijn geruild voor alfa 156 lederen exemplaren en de achterbank gaat er ook nog aan geloven.
Verder heb ik er een smeersetje opgebouwd voor de LPG, en komt er een ford t9 5 bak onder. De m400 is dan over.
De ontsteking wordt aangepast naar een programeerbaar KMS ia25 setje met voor elke bougie een bobine.
Natuurlijk met triggerwheel op de poulie. Later misschien een kdfi systeem erin voor LPG en Benzine.
Verder komt er carPC in om d.m.v. een tochscreen te navigeren, handsfree te bellen en muziek te streamen.
Ben nu bezig om centrale vergrendeling in te bouwen met PKE systeem, hiermee gaat de auto vanzelf open zodra ik in de buurt kom en er zit gelijk een startonderbreking op. Waarschijnlijk ga ik er ook een start knop opzetten.
Al met al dus nog werk ( hobby ) genoeg om de komende tijd door te komen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 78
klinkt als een intressant project. kun je wat meer info verschaffen over het PKE en carPC systeem klinkt intressant voor mn 242.
veel succes !
mvg
Laurens
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Misschien wel leuk om tzt wat foto's te zien van alle modificaties.
Groeten, Rob
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Weet je zeker dat je voor een t9 bak wilt gaan en niet voor een t5? als ik het zo lees zijn deze ontworpen voor 200pk dat heeft de 164 standaard net niet.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 431
Grootse plannen, ik ben er zelf ook niet vies van om het originele te upgraden naar de huidige maatstaven...
Dat keyless entry ofwel PKE heb ik ook op mijn Amazon ingebouwd...
dat heeft twee weken geduurd en toen moesten er al nieuwe batterijen in de zender...
(gelukkig kon ik er met de sleutel ook nog in...)
www.spy-europe.nl/Autoalarm-PKE
het is leuk, het is makkelijk maar ik druk nu liever op een knopje...
En om Laurens bij te staan... dat carPC staat mij ook wel aan...
Hou ons op de hoogte
Volvo... Drive it like You hate it ... I think it likes it...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wilbert Geraets (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
"Kevin de Leuw" schreef:
Leuk weer een 164, heb er zelf ook een en ook met alfa stoelen en met megasquirt.
Weet je zeker dat je voor een t9 bak wilt gaan en niet voor een t5? als ik het zo lees zijn deze ontworpen voor 200pk dat heeft de 164 standaard net niet.
Ik heb die t9 bak toevallig liggen vandaar die keuze. als je met een atmospherische motor rijdt houdt deze bak het erg lang vol. Ook bij vermogens boven de 200 pk. Daarbij bestaat ook nog de mogelijkheid om de bak aan te passen naar groter vermogen. Dus daar lig ik niet zo wakker van. Ander voordeel van deze bak is dat ie licht en compact is. De t5 is toch weer een slagje groter.
Als er iemand mapings heeft voor een 164 ontsteking en/of fuel dan houdt ik mij aanbevolen.
@Ruud, het PKE is idd wel leuk maar het ging mij vooral om de randverschijnselen bij dit systeem zoals startblokkering e.d.. Verder zijn de afstandsbedieningen van dit systeem stevig en zien er ook nog goed uit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 880
Ga ik zeker volgen mijn plan is om met een m47 te gaan rijden maar ik verwacht/vrees dat deze het straks niet lang gaat volhouden, doel: 250pk 350nm.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 78
m47 blijft niet lang heel op 250pk. 1 keer verkeerdschakelen of te veel gas en het kan al gedaan zijn...
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
T9 is natuurlijk wel fancy!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wilbert Geraets (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Ik had een lpg tanksensor aangesloten met een relais zodat de tankmeter in het dashboard bij de lpg stand ook de hoeveelheid lpg in de tank aangeeft. Echter het blijkt dat ik een verkeerde sensor heb. Als de tank leeg is geeft ie max aan en is de ank vol dan geeft ie halfvol aan. De sensor is 90 Ohm. Het dash werkt tot 48 Ohm.
Moet dus het signaal inverteren en de range aanpassen. Gelukkig heb ik nog een 12V siemens logo. 1 analoge ingang inverteren en de schaal aanpassen en de tankmeter op de analoge uitgang aansluiten. Dan moet het weer werken zoals het hoort. Wellicht nog een beetje fine tunen door de schaal aan te passen.
Verder heb ik de centrale vergrendeling ingebouwd ( nog niet helemaal klaar ) en de PKE.
Morgen eerst de remmen aanpakken en voorzien van nieuwe ferrodo blokken voor en achter en nieuwe remvloeistof.
Inmiddels heb ik de carpc ook bijna zover dat ie ingebouwd kan worden. Centrafuse staat erop en gelijk teamviewer geinstalleerd zodat ik niet alles via het kleine schermpje hoef te doen. Kan dus straks de carpc opstarten, en binnen op de bank bijv. nieuwe muziek e.d. op de carpc zetten.
TEvens de KMS ignition software erop zodat ik vanuit de auto de ontsteking bij kan stellen.
Wie weet overigens of de BMW COP's voorzien zijn van een driver?
In de week na carnaval ga ik de versnellingsbak ombouwen. Ik heb nu alles kompleet op de snelheidsmeterkabel na. Die zal ik moeten aanpassen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.